شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
محمدی‌فرد در اعتراض به چگونگی رسیدگی دادگاه دست به اعتصاب غذای خشک زد

دادگاه انقلاب به اتهام‌های ساناز اله‌یاری و امیرحسین محمدی‌فرد رسیدگی کرد

 

جلسه رسیدگی به اتهام‌های ساناز اله‌یاری و امیرحسین محمدی‌فرد، از فعالان کارگری بازداشتی در پرونده اعتراض‌های هفت‌تپه، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی محمد مُقیسه، برگزار شد.

در این جلسه، بار دیگر با درخواست تبدیل قرار بازداشت این متهمان به قرار وثیقه مخالفت شد و این دو فعال کارگری که از دی‌ماه گذشته در بازداشت به سر می‌برند؛ پس از گذشت هفت ماه مجددا بعد از دادگاه به زندان اوین منتقل شدند.

محمدی‌فرد در حال حاضر در بند ۲۰۹ زندان اوین،که در اختیار وزارت اطلاعات است؛ در بازداشت است.

محمدی‌فرد که از نیمه‌های تیرماه گذشته در اعتصاب غذا به سر می‌برد؛ در جلسه دادگاه اعلام کرده است در اعتراض به چگونگی برگزاری دادگاه و مخالفت با درخواست «تبدیل قرار» دست به اعتصاب غذای خشک خواهد زد.

محمدی‌فرد و اله‌یاری، در ۱۳ تیرماه گذشته، در اعتراض به وضعیت خود در زندان دست به اعتصاب غذا زدند. اله‌یاری که از وضعیت سلامتی خوبی برخوردار نیست و در دوران زندان دچار مشکلات گوارشی شده است در ۲۴ تیر به اعتصاب غذا خود پایان داد؛ اما همسر او محمدی‌فرد پس از گذشت ۴۰ روز کماکان در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

 بنابر گزارش‌هایی که منتشر شده است قاضی مقیسه به محمدی‌فرد فرصت لازم برای دفاع از اتهام‌های خود را نداده است و رسیدگی به اتهام‌های اله‌یاری نیز به زمان دیگر موکول شده است.

ساناز اله‌یاری و امیرحسین محمدی‌فرد هر دو از نویسندگان نشریه گام هستند.

سپیده قُلیان از دیگر متهمان این پرونده هم روز شنبه در همین شعبه دادگاه از سوی قاضی مقیسه محاکمه شد. اسماعیل بخشی، امیر امیرقلی، علی نجاتی و عسل محمدی از دیگر متهمان این پرونده هستند که همگی قرار است در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب محاکمه شوند.

در همین حال، گزارش شده است که نیروهای امنیتی رهام یگانه، هیراد پیربداقی و فرید لطف‌آبادی، سه تن از فعالینی که به منظور همراهی با محمدی‌فرد و الهیاری در برابر دادگاه انقلاب تهران در خیابان معلم تجمع کرده بودند را بازداشت کرده‌اند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More