شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دادستان کل کشور: حضور زنان بی‌حجاب در خيابان‌ها به ویژه در قم از تحرکات دشمن است

محمدجعفر منتظری در مراسم معارفه دادستان جدید قم که روز شنبه در قم برگزار شد، گفت که «حضور خانم‌های بی‌حجاب در خيابان و فيلم گرفتن و ارسال آن به فضای مجازی» در شهرهای مختلف به ویژه شهر قم تحرکات حساب شده دشمن است.

سخنان دادستان کل کشور، درباره بی‌حجابی در قم، درحالی بیان شد که از قم به‌عنوان پایتخت مذهبی جمهوری اسلامی نام برده می‌شود. منتظری البته گفت که راه رفتن بی‌حجاب در خیابان‌ها هنوز «آن قدر گسترده نيست که بتواند در مقابل دلبستگان انقلاب خود را نشان دهد اما جلوه‌گری آن‌ها به ويژه در قم پسنديده نيست.»

منتظری با تاکید بر این‌که «جامعه قم نمی‌تواند شاهد اين ناهنجاری‌ها باشد»، گفت: «البته نمی‌گوييم که هر خانم بدحجاب يا بی‌حجابی مستقيما مامور دشمن است اما اين راهبرد دشمن برای مقابله با نظام است.»

دادستان کل کشور همچنین درباره آن‌چه «تحرکات حساب شده دشمنان برای تهاجم فرهنگی» خواند، گفت:«چگونگی لباس پوشيدن زنان، کشف حجاب و عشوه گری، ورود زنان به ورزشگاه و بی‌حجاب راه رفتن در خیابان و فیلم گرفتن و انتشار آن در فضای مجازی همگی از «برنامه‌های حساب شده دشمن» است.

منتظری گفت: «چگونگی لباس پوشيدن خانم‌ها، کشف حجاب و عشوه‌گری حرکات حساب شده‌ای است که دشمنان از طريق فضای مجازی دنبال می‌کنند.»

وی همچنین «طرح بحث حضور زنان در ورزشگاه را از ديگر حرکات حساب شده دشمنان» عنوان کرد و گفت: «فيفا به استناد چه قانونی يک کشور را ملزم می‌کند که برنامه ورزشگاه خود را چگونه تنظيم کند.»

دادستان کل کشور از نمايندگان مجلس شورای اسلامی خواست که اين سوال را از فيفا بپرسند و موضوع دخالت فدراسیون جهانی فوتبال در باره ورود زنان به ورزشگاه‌ها را دنبال کنند.

از چهارشنبه بیست و دوم خرداد ماه سال‌جاری که اعلام شد علی خامنه‌ای برای حضور در مسجد جمکران به قم سفر کرده ‌است شماری از مقام‌های قضایی و انتظامی این شهر از «عدم رضایت» رهبر جمهوری اسلامی سخن گفته‌اند و اعلام کردند که اقدامات شدیدتری در خصوص مقابله با «هنجارشکنی، بی‌حجابی و بدحجابی» اجرا می‌کنند.

علاوه براین در یازدهم تیر ماه، عزت الله معتمد، فرمانده تیپ مستقل ۸۳ روحانیون امام جعفر صادق، به مسئولان پایتخت مذهبی جمهوری اسلامی در خصوص «وضعیت فعلی شهر قم» هشدار داد و گفت: «برخی عناصر معلوم‌الحال در خیابان‌های شهر اهل بیت و مرجعیت هنجار شکنی می‌کنند.»

او از مقام‌های مسئول خواست تا «در حوزه حجاب و عفاف قم اقدامات جدی انجام دهند» و با تاکید براین‌که رهبر جمهوری اسلامی، از «وضعیت قم» رضایت ندارد، گفت: مقام‌های قم «در صورت عدم توانایی در انجام تکلیف و پاسداری از اصول و ارزش‌ها، این امور را یا به دیگران واگذار کرده و یا به دست مردم انقلابی و شهید پرور بسپارند.»

بعد از انتشار خبر نارضایی خامنه‌ای از وضعیت قم، در کمتر از سه ماه شماری از مقام‌های کشوری و لشکری قم، از جمله فرمانده نیروی انتظامی و دادستان قم تغییر کرده‌اند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More