شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

دادستان کل کشور:‌ نمی‌شود هرکس هرجور خواست لباس بپوشد

 

محمدجعفر منتظری،‌ دادستان کل کشور، با اشاره به افزایش همکاری قوه‌قضاییه و نیروی‌انتظامی در موضوع پوشش و حجاب، اعلام کرد این دستگاه‌ها قصد برخورد قاطع با «بدحجابی» در فضاهای عمومی را دارند. او گفت: «نمی‌شود هر کسی بگوید که من هر جور دلم می‌خواهد می‌پوشم.»

 دادستان کل کشور، شنبه اول تیرماه، در زمینه اجرای قوانین پوشش، داخل اتومبیل را حریم عمومی خواند و هشدار داد که «پشت فرمان حریم خصوصی نیست و رعایت ضوابط در آنجا نیز لازم است و نیروی انتظامی باید در این زمینه برخورد کند.»

او اعلام کرد که «سیاست ما برخورد خشن با افرادی که مبانی اعتقادی را رعایت نمی‌کنند نیست و سعی می‌کنیم با تذکر و پیامک به آن‌ها هشدار دهیم و مدارا کنیم.»

پیشتر،‌ دادسرای ارشاد با اعلام یک شماره تلفن از شهروندان تهران خواسته بود در صورت مشاهده مواردی مانند «‌کشف حجاب در خودرو» و «رقص مختلط»، مشخصات این افراد را گزارش کنند.

دادستان کل کشور هشدار داد که نیروی انتظامی و قوه قضاییه قصد دارند با این‌گونه فسادها چه در خیابان و چه در سواحل دریا و چه در مجامع عمومی برخورد قاطع کند.

در روزهای گذشته، فرمانده انتظامی تهران و یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز خواستار تشدید برخورد در حوزه حجاب از سوی دستگاه‌های قضایی و انتظامی شده بودند.

با فسادهای اندک قوه‌قضاییه برخورد می‌کنیم

منتظری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فسادهای اقتصادی اعلام کرد «مدیر خائن وزارت نفت» که تخلف مالی و ارزی کرده بود، بازداشت شده است.

منتظری با اعلام اینکه دستگاه قضایی قصد برخورد قاطعانه با فسادهای بیرون از قوه‌قضاییه را دارد، توضیح داد‌ که این فرد قصد داشت «مقدار زیادی ارز را با تبانی یک صراف به خارج منتقل کند که در هنگام خروج بازداشت شد.»

این در حالی است که چهارشنبه ۲۹ خردادماه، وزارت نفت در اطلاعیه‌ای در واکنش به انتشار خبر بازداشت مدیرمالی این وزارتخانه در رسانه‌ها اعلام کرده بود این مساله مربوط به «یکی از شرکت های فرعی لایه ۲ پیمانکاری این وزارتخانه» بوده است و اساسا جایگاهی به اسم مدیرمالی در ساختار آن نهاد ندارد.

همزمان،‌ علی القاصی‌مهر، دادستان تهران، نیز از رسیدگی از مسدود شدن وجوه و حساب‌های بانکی و همچنین رسیدگی به پرونده این مدیر نفتی در دادسرای جرائم پولی و بانکی خبر داد.

دادستان کل کشور در ادامه سخنانش، هدف از پرونده‌های فساد را «آلوده کردن» نظام خواند و گفت در بعضی مواقع نیز دلیل اصلی آن بحث «نفوذ» است.

منتظری همچنین با اشاره به وجود فساد در قوه‌قضاییه اعلام کرد این نهاد قصد دارد با «فسادهای اندکی»‌ که در آن وجود دارد نیز برخورد کند.

پیشتر،‌ ابراهیم رییسی،‌ رییس قوه قضاییه،‌ با تایید وجود فساد در این نهاد اعلام کرده بود مبارزه با آن در دوره جدید جدی‌تر از زمان ریاست آملی‌لاریجانی خواهد بود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More