شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

خوزستان در بحران؛ هشدار درباره کمبود نیرو و ظرفیت مقابله با کرونا

 

در حالی که خوزستان به دلیل بحرانی شدن شیوع کرونا تحت قرنطینه قرار گرفته،‌ مقام‌های حوزه بهداشت این استان همچنان از گسترش شمار بیماران در میان کادر درمان و همچنین کمبود ظرفیت و نیرو در مراکز درمانی ابراز نگرانی می‌کنند.

پایگاه خبری عصر جنوب روز دوشنبه ۱۸ اسفندماه به نقل از رییس مرکز اورژانس اهواز نوشت از مجموع ۲۶۰ کارمند این مجموعه،‌ ۶۰ نفر از آن‌ها به کرونا مبتلا شده‌اند. رییس دانشگاه علوم پزشکی بهبهان هم هشدار داده بیمارستان‌های استان نمی‌تواند پذیرای «خیل عظیم» بیماران باشد.

افزایش شمار مبتلایان در حالی با گسترش انتشار گونه‌ جهش‌یافته ادامه دارد که رییس مرکز آموزشی «امام خمینی» اهواز هشدار داده: «اکنون در حال استفاده از همه ظرفیت استان خوزستان هستیم و اگر شیب مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها با این روند ادامه یابد، به کمک استان‌های دیگر برای تامین نیرو نیاز داریم.»

به گفته این مقام استانی، تمامی تخت‌های آی‌سی‌یو اشغال هستند و حدود ۱۲۰ تخت عمومی نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

بر اساس آماری که رییس دانشگاه علوم پزشکی «جندی‌شاپور» اهواز ارائه داده، ۵۶ درصد از مبتلایان این استان به ویروس جهش‌یافته مبتلا شده‌اند.

عصر جنوب ویدیوهایی منتشر کرده که در آن دیده می‌شود شهرداری اهواز برای تعطیلی اجباری مغازه‌ها اقدام به آب‌پاشی در معابر می‌کند. همزمان رییس مرکز بهداشت ایذه گفته رییس شعبه یک بانک به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن حکم جلب دریافت کرده است.

 از سویی نیز دبیر شورای سلامت اهواز اشاره کرده با وجود قوانین دورکاری و محدودیت حضور، شکایت‌های زیادی از کارمندان درباره عدم رعایت آن دریافت شده است.

این استان از روز شنبه با تصمیم مقام‌های استانی و تایید ستاد مقابله با کرونا در قرنطینه قرار گرفته و رفت‌وآمدهای غیربومی در آن ممنوع شده است.

خبرگزاری ایسنا نوشته براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا، مسافران بدون داشتن نتیجه تست کرونای منفی اجازه سوار شدن بر وسایل نقلیه عمومی از قبیل هواپیما، قطار و اتوبوس بین شهری را ندارند. 

با این حال حمید سوری، رییس کمیته اپیدمیولوژی ستاد مقابله با کرونا، تست‌های سریع در اماکن عمومی را زیر سوال برده است. 

او گفت: «تست‌های سریع منفی و کاذب یکی از مشکلاتی است که مسافران از استان‌های آلوده از جمله خوزستان با همین تست‌ها در حالی که ناقل ویروس کرونا هستند، قرنطینه را می‌شکنند و بیماری را گسترش می‌دهند.»

از سوی دیگر نیز رییس پلیس راه استان گفته ممنوعیت تردد به خوزستان وجود ندارد و فقط محدودیت ایجاد شده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More