شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

خودکشی یک کارگر در تاسیسات نفتی هویزه

ارسلان غمگین، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اعلام کرد که دستور داده موضوع خودکشی یک کارگر شاغل در یک شرکت پیمانکاری در تاسیسات نفتی هویزه، «به سرعت پیگیری شود». 

غمگین به علت خودکشی این کارگر اشاره نکرد اما بر اساس اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، دلیل اقدام او برای پایان دادن به زندگی اش، مشکلات مالی و نارضایتی از شرایط شغلی بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت که دستور داده این موضوع «به صورت ویژه و فوری» بررسی شود.

خبرگزاری ایلنا نام این کارگر را عمران روشنی‌مقدم عنوان کرده و از قول همکاران او نوشته علت خودکشی این فرد «نارضایتی از شرایط شغلی» بوده است. به نوشته ایلنا، آنها گفته‌اند حقوق کارگران پیمانکاری نفت ناچیز است و با تاخیر پرداخت می‌شود.

به گزارش ایلنا، کارگران این شرکت پیمانکاری پیش از این با اداره کار تماس گرفته و خواستار رسیدگی به وضعیتشان شده بودند.

وب‌سایت «نفت ما» هم نوشت روشنی‌مقدم از کارکنان بخش نگهبانی چاه نفتی اف۱۹ در میدان نفتی یادآوران (منطقه هویزه شمال اهواز) و شاغل در شرکت «نظم آفرینان ایمان» بوده به دلیل تاخیر پیمانکار در پرداخت حقوق، خودکشی کرده است.

همچنین بر اساس گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، او پیش از خودکشی با موسسه پیمانکار تماس گرفته و گفته بود، از «تامین نان شب» خانواده‌اش «عاجز است».

روشنی‌مقدم، کارگر یک شرکت پیمانکاری میدان نفتی هویزه، روز چهارشنبه ۲۱ خرداد  در محوطه یکی از چاه‌های نفت خودکشی کرد.

اداره کار شهرستان هویزه تایید کرده است که کارگران این شرکت حقوق اردیبهشت ماه را نگرفته‌اند و قراردادهای آنها نیز باید بازبینی شود.

عباس جلالی، رئیس اداره کار هویزه، روز پنجشنبه اعلام کرد که به همراه بازرسان اداره کار در محل کار این کارگر حضور دارد. او وعده داد که روز پنجشنبه نتایج بررسی اعلام خواهد شد.

سایت بولتن نیوز به نقل از یکی از کارگران نوشت که اداره کار هویزه پیش از این از کارگران «حمایت نکرده است». 

بر اساس این گزارش، کارگران این شرکت به قراردادهای خود اعتراض داشتند و «در جلسه‌‌ای در فرمانداری هویزه با حضور معاون فرماندار، مسئول حفاظت اطلاعات و رئیس اداره کار هویزه برگزار شد، نتیجه‌ای که حقوق کارگران این مؤسسه را تضمین کند، بدست نیامد تا اینکه مجبور شدیم آن قرارداد را امضا کنیم.»

مدیرعامل شرکت نظم آفرینان ایمان می‌گوید حقوق این کارگران به موقع پرداخت شده و کارگری که خودکشی کرده تنها یک ماه حقوق دریافت نکرده بود است. 

در پی شیوع کرونا در ایران، وضعیت اقتصادی در این کشور که تحت تحریم‌های گسترده قرار دارد، وخیم‌تر شده و کارگران زیادی کار خود را از دست داده‌اند. آنها می‌گویند دولت به وضعیت معیشتی کارگران توجه کافی ندارد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More