شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران ارتباط سازمانی متهم به جاسوسی با نیروی قدس و سلیمانی را از اساس رد کرد

چند روز پس از آنکه سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی از صدور حکم اعدام محمود موسوی مجد به اتهام جاسوسی و ارسال اطلاعات تردد قاسم سلیمانی خبر داد، خبرگزاری تسنیم ضمن رد هرگونه عضویت و ارتباط سازمانی موسوی مجد با نیروی قدس، عنوان کرد که دستگیری او ۲۶ ماه قبل و از سوی حزب‌الله لبنان انجام شده و هیچ ارتباطی با کشته شدن سلیمانی ندارد.

این خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران، با تاکید براینکه دستگیری محمود موسوی‌مجد ۲۶ ماه قبل بوده و ارتباطی به کشته شدن قاسم سلیمانی ندارد، نوشت که «موسوی‌مجد همان ۲۶ ماه قبل از سوی نیروهای حزب‌الله لبنان دستگیر و به ایران تحویل داده شده است.»

این خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران با این عنوان که «به تازگی اطلاعات جدیدی از محمود موسوی‌مجد به‌دست آورده» نوشت: «برخلاف آنچه در برخی رسانه‌ها گمانه‌زنی می‌شود، موسوی مجد نظامی یا پاسدار نبوده و همچنین جزو نیروهای بسیجی که به‌صورت داوطلب عازم سوریه می‌شدند، نیست بلکه پیش از انقلاب و در سنین کودکی همراه با خانواده از ایران خارج شده و  بزرگ‌شده کشور سوریه است.»

تسنیم همچنین درباره نوع رابطه موسوی‌مجد با نیروی قدس سپاه پاسداران، عنوان کرد که او در سوریه با برخی مستشاران ایرانی ارتباط می‌گیرد و به عنوان راننده مشغول به‌کار می‌شود و در پوشش راننده اطلاعاتی که به‌دست می‌آورد را به سرویس اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا می‌فروخت و در قبال این اطلاعات ماهانه پنج هزار دلار از این سرویس‌ها حقوق دریافت می‌کرد.»

این خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران هرگونه ارتباط موسوی مجد با کشته شدن قاسم سلیمانی را از اساس رد کرد و نوشت که «زمان دستگیری موسوی‌مجد ۲۶ ماه قبل بوده است» و پرونده او ارتباطی با کشته شدن قاسم سلیمانی ندارد.

خبرگزاری نزدیک به سپاه همزمان اخبار غیررسمی درباره بازداشت موسوی مجد از سوی نیروهای حزب‌الله لبنان و تحویل او به ایران را تایید کرد و افزود که او «همان ۲۶ ماه قبل از سوی نیروهای حزب‌الله لبنان، که اشراف ویژه‌ای روی سرویس‌ موساد دارد، شناسایی و دستگیر و به ایران تحویل داده شده و از آن زمان در بازداشت به سر می‌برد.»

با این حال خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران نیز چون سخنگوی قوه قضاییه، تاکید کرد که حکم اعدام موسوی مجد به عنوان «جاسوس تایید شده و در زمان خود اجرا خواهد شد.»

این درحالی است که غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری سه‌شنبه ۲۰ خرداد خود گفت که  «اخیرا فردی به نام سید محمود موسوی مجد که هم به سرویس موساد وصل شده و هم در سیا و در قبال اخذ دلارهای آمریکایی برای آن‌ها در حوزه‌های مختلف امنیتی و به ویژه در حوزه نیروهای مسلح اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده و در اختیار سرویس‌های بیگانه قرار داده بود به اعدام محکوم شد.»

اسماعیلی تاکید کرد که حکم اعدام «محمود موسوی مجد فرزند سید کاظم که در حوزه‌های امنیتی نیروهای سپاه قدس جاسوسی می‌کرد و محل‌های تردد قاسم سلیمانی را در افشا کرده بود» از سوی شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور تایید شده و «به زودی» اجرا می‌شود.

ساعاتی بعد از این اظهارات سخنگوی قوه قضاییه، اما «مرکز اطلاع رسانی» اعلام کرد که موسوی مجد ۱۸ مهر ۹۷ و بیش از یک سال قبل از از کشته شدن سلیمانی بازداشت شده بود و «اتهام‌های او ارتباطی با کشته شدن» سلیمانی ندارد  اما «یکی از اتهامات محمود موسوی لو دادن محل تردد و اسکان فرماندهان نظامی از قبیل قاسم سلیمانی در "ادوار گذشته" بوده است.»

پس از آن نیز اعلام شد که موسوی مجد پس از بازداشت در ۱۸ مهرماه ۹۷، از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب در ۳ شهریور ۹۸ یعنی بیش از پنج ماه قبل از کشته شدن سلیمانی به اعدام محکوم شده و با ایراد دیوان عالی کشور پرونده به دادگاه بازگشته و در نهایت  ۴ اسفند ۹۸ حکم اعدام وی را تایید و پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال و در دیوان عالی کشور نیز تایید شده است.

در دو روز گذشته نیز اعلام شد که خانواده «محمد موسوی مجد» مقیم سوریه‌اند. اما خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران روز یک‌شنبه عنوان کرد که خانواده او پیش از انقلاب، یعنی بیش از ۴۱ سال قبل، به سوریه مهاجرت کرده‌اند و همچنین هرگونه ارتباط سازمانی موسوی مجد با نیروی قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران، را رد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More