شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

خامنه‌ای: هر کسی رییس جمهور آمریکا شود، در سیاست ما هیچ تاثیری نمی‌گذارد

همزمان با روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی گفت: «این که چه کسی رئیس جمهور بشود در سیاست ما هیچ تاثیری نمی‌گذارد و رفت و آمد اشخاص در آن تاثیری ندارد.»

خامنه‌ای روز سه‌شنبه در یک سخنرانی تلویزیونی به مناسبت سالگرد اشغال سفارت آمریکا در تهران، درباره رابطه تهران و واشینگتن گفت که سیاست جمهوری اسلامی در مورد آمریکا، یک «سیاست حساب شده و مشخص» است و «با رفت و آمد اشخاص تغییر نمی‌کند».

رهبر جمهوری اسلامی با تاکید بر این که دشمنی جمهوری اسلامی با آمریکا ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: «دشمنی آنها با ما سر این است که سیاست‌های آنها را قبول نکردیم و زیر بار نرفتیم و این دشمنی ادامه دارد.»

پیشتر نیز خامنه‌ای تاکید بر تغییر ناپذیری موضع‌ ایران درباره آمریکا را در جریان انتخابات پیشین ریاست جمهوری آمریکا و حتی انتخابات قبلی ریاست جمهوری ایران مطرح کرده بود.

اما مقام‌های آمریکایی بارها جمهوری اسلامی را به دخالت در انتخابات آمریکا و تاثیرگذاری به نفع یکی از نامزدهای این انتخابات متهم کرده‌اند.

خامنه‌ای همچنین درباره انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام در فرانسه، بدون آن که حملات تروریستی اخیر در این کشور را محکوم کند، به دولت امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه حمله کرد و گفت: «مسئله سیاست دولتی است که از این کار غلط حمایت می کند و مقام سیاسی صریحا پشتیبانی خود را اعلام می‌کند.»

او همچنین با اشاره به اعتراضات جلیقه‌زردها در فرانسه و پناه دادن به اعضای سازمان مجاهدین خلق، از نیروهای اپوزیسیون جمهوری اسلامی، طرح موضوع آزادی بیان و حقوق بشر از سوی دولت فرانسه را یک «ادعا» خواند.

رهبر جمهوری اسلامی همچنین روند عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با اسرائیل را زیر سوال برد و با تاکید بر این که «مسئله فلسطین پایان‌پذیر نیست»، بار دیگر «نابودی» اسرائیل را پیش‌بینی کرد.

خامنه‌ای درباره جنگ قره‌باغ نیز ضمن تاکید بر خروج نیروهای ارمنستان از منطقه قره‌باغ، نیروهای شبه‌نظامی طرفدار ترکیه را «تروریست» خواند و گفت که این نیروها نباید به مرزهای ایران نزدیک نشود و «اگر اینها نزدیک شود قطعا برخورد خواهد شد.»

او همچنین با اعتراف به گرانی‌های شدید در ایران، به اهمیت «مساله امنیت دفاعی خارجی» تاکید کرد و گفت: «اینطور نیست که همه مشکلات با ساختن موشک حل می‌شود، اما این مهم است.»

خامنه‌ای همچنین از دستگاه‌های داخلی خواست که درباره «امنیت داخلی» به «مساله نفوذ» توجه کنند.

در سال‌های اخیر جمهوری اسلامی بسیاری از فعالان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را با اتهام «نفوذ» از سوی دشمن زندانی کرده است.

سخنرانی خامنه‌ای در آستانه اولین سالگرد اعتراضات آبان ماه ایران صورت گرفته است. در آبان سال گذشته اعتراضات سراسری علیه وضعیت اقتصادی به ویژه گرانی بنزین در سراسر ایران آغاز و بلافاصله این اعتراض علیه تمامیت جمهوری اسلامی تبدیل شد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More