شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

خامنه‌ای: مردم عادت سفرهای خارجی غیرزیارتی را ترک کنند

 

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که مردم ایران عادت سفرهای خارجی غیر زیارتی را ترک کنند.

خامنه‌ای روز جمعه ۲۵ خرداد ماه در خطبه های نماز عید فطر در تهران با اشاره به وضعیت اقتصادی ایران،  خواستار آن شد تا صاحبان نقدینگی، سرمایه خود را به سمت تولید ببرند.

خامنه‌ای حرف‌های تبلیغاتی دشمن را جنگ روانی برای تضعیف روحیه مردم دانست و تاکید کرد که رسانه ها نباید نباید آن را تکرار کنند.

آیت الله خامنه‌ای در بخشی دیگر از سخنرانی خود به موضوع وحدت ملی اشاره کرد و گفت امروز که دشمن در مقابل کشور ایستاده است نباید حرف‌های آنها را در برخی از روزنامه ها و رسانه ها تکرار کرد.

رهبر جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه ملت «خسته» نیست، انتقاد کرد، کسانی که تبلیغ می‌کنند ملت خسته‌ است، خودشان بی‌نشاط و خسته‌اند.

خامنه‌ای گفت، این ملتی که بعد از یک شب احیا، با آن هیجان وارد خیابان‌ها می‌شوند و آن راه‌پیمایی را به راه انداخته‌اند بنابراین این ملت خسته و ناامید نیست.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سیاست‌های آمریکا در منطقه اشاره کرد و گفت: «رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که ۷هزار میلیارد دلار در این منطقه خرج کردیم و چیزی دستمان نیامده؛ این معنایش شکست است».

رهبر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه «آمریکا در منطقه شکست خورده است»، اضافه کرد که آمریکا در منطقه فقط پول خود را خرج کرده است.

خامنه‌ای با تاکید بر اینکه مردم سفرهای خارجی تفریحی و زائد را کنار بگذارند، گفت که البته سفرهای زیارتی و حج و عتبات مورد نظر نیست زیرا این سفرها خرج و هزینه‌ای بر دوش کشور نمی‌گذارد و برکاتی هم دارد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More