شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

خامنه‌ای: قدر دوران کنونی را بدانید

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، امروز چهارشنبه ۲۵ مهر، در جریان یک سخنرانی عمومی گفت «دشمن» تلاش می‌کند «تصویرسازی منفی» از ایران انجام دهد، اما «تصویر واقعی کشور» عکس چیزی است که «بیگانگان سلطه‌طلب» ترسیم می‌کنند.

به گزارش وب‌سایت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران امروز در دیدار با «بیش از دو هزار نفر از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی» گفت «تلاش و فعالیت ده‌ها هزار نخبه» در ایران «تصویری امیدبخش و واقعی» از کشور است.

به گفته او در حال حاضر «تصویرسازی غلط و منفی و ناامید کننده از اوضاع ایران مهمترین دستور کار امروز دشمن است»، اما تصویر واقعی ایران «نقطه مقابل تصویرسازی نظام سلطه است».

رهبر جمهوری اسلامی از «نخبگان» خواست «با مطالعه تاریخ، از دوران تلخ ۲۰۰ ساله قبل از پیروزی انقلاب اسلامی که به دلیل بی اعتنایی به استعدادها و نخبگان، کشور دچار عقب ماندگی شد، مطلع شوند و قدر دوران کنونی را بدانند».

به گفته او «علت عمده عقب ماندگیِ علمی و اخلاقی و سیاسی» در دوران حکومت پهلوی «وجود حکمرانان بی کفایت، دنیاطلب، وابسته و بی عرضه بود که در مقابل ملت تکبر می فروختند و به فکر مصالح آنان نبودند اما در مقابل بیگانه تا کمر خم می شدند».

آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار گفت «نظام سلطه» تلاش می‌کند نخبگان را از چنگ ملت‌ها دربیاورد. به گفته او «حذف فیزیکی» و «امحا فرهنگی و یا مشغول کردن نخبگان به امور دیگر» از جمله این روش‌هاست. به گفته او برای مقابله با این «فریب‌ها» نیاز است که «هویت ملی و آرمان‌خواهی در میان نخبگان» تقویت شود.

رهبر ایران در بخشی از سخنان خود گفت در حال حاضر علیه ایران «جنگ تحمیلی اقتصادی، سیاسی و امنیتی» وجود دارد و  «امکانات تبلیغاتی ما مانند اوایل دفاع مقدس، اندک است».

او با اشاره به این‌که «تصویرسازی غلط» مهم‌ترین کار «دشمن برای اغوای افکار عمومی جهان و ایران» است، گفت: «نخبه جوان ما باید در این رویارویی سنگین، وظیفه خود را برای پیروزی و سرافرازی ایران انجام دهد».

خامنه‌ای در بخشی از سخنان خود بر «ضرورت ارتباط علمی با کشورهایی که در مسیر رشد جهشی قرار دارند» تاکید کرد و گفت: «این‌گونه کشورها عمدتا در آسیا هستند، بنابراین باید نگاهمان به شرق باشد نه به غرب، ضمن اینکه نگاه به غرب و اروپا جز معطل ماندن، منت کشیدن و کوچک شدن فایده ای ندارد».

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More