شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

خامنه‌ای: ضدانقلاب همیشه دنبال تحریک جامعه کارگری علیه جمهوری اسلامی بوده

 

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، می‌گوید دشمنان انقلاب، همیشه چشمشان به‌دنبال کارگران و تحریک جامعه کارگری علیه نظام جمهوری اسلامی بوده است.

این سخنان را علی خامنه‌ای، روز دوشنبه ۱۶ بهمن‌ماه در دیدار «دست‌اندرکاران کنگره ۱۴هزار شهید جامعه کارگری کشور» مطرح کرده بود، اما وب‌سایت رسمی خامنه‌ای، سه هفته بعد، یعنی دوشنبه هفتم بهمن‌ماه منتشر کرده است.

به گزارش وب‌سایت رسمی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به آن‌چه که «جای پای برجسته کارگران در میدان نبرد» خواند، چه در جنگ هشت‌ساله‌ی ایران و عراق و چه در دوران انقلاب و مبارزه با «گروهک‌ها»، افزود: «ضدانقلاب کشور از اوّل چشمش به کارگرها بود، بلکه بتواند جامعه‌ی کارگری را به‌نحوی علیه جمهوری اسلامی تحریک کند».

خامنه‌ای با اشاره به تجربه‌ی شخصی خود از حضور «تصادفی در متن یک جریان تحریکات ضد [انقلابی] کارگری»، برخورد کارگران را با کسانی که «دشمنان انقلاب» خواند، بابصیرت، با همت، با تدین و پای‌بندی و تقید به دین عنوان کرد و گفت که کارگران به آن‌ها، «جواب رد دادند».

 

 

او یکی از کارهای اساسی دشمنان را وادار کردن کارگران به ایجاد «رکود یا لنگی»، در کارخانه‌ها و به‌خصوص، مجموعه‌های بزرگ عنوان کرد و گفت که «کارگران ما، در طول این سال‌ها همیشه مقاومت کرده‌اند» و دست دشمن را رد کرده‌اند.

خامنه‌ای با تقسیم‌بندی میدان‌های نبرد به نظامی و غیر نظامی، مورد بالا را «نبرد غیرنظامی» دانست و افزود که در نبرد نظامی هم به همین صورت بوده و حتی کارگرهایی که معاش آن‌ها بسته به کار روزانه بوده است، از درآمد خود می‌گذشتند و به‌سمت میدان جنگ می‌رفتند.  

طرح سخنان علی خامنه‌ای مبنی‌بر ایستادگی کارگران در مقابل آن‌چه که «دشمنان انقلاب» خوانده، درحالی است که در هفته‌های اخیر، اعتراضات و اعتصابات کارگری در نقاط مختلف ایران شدت گرفته است؛ اعتراض‌هایی که اغلب به‌دلیل پرداخت‌نشدن چندین‌ماهه‌ی دستمزد کارگران و مسائل معیشتی آنان بوده است.

ازجمله جدیدترین این اعتراض‌ها، می‌توان به اعتصاب بیش از چهارصد نفر از کارگران کارخانه روغن‌نباتی فریکوی سیرجان در اعتراض به عدم پرداخت دست‌کم ۵ماه حقوقشان در روز یک‌شنبه ۶ اسفندماه اشاره کرد.

در هفته گذشته نیز اعتصاب چند روزه و تجمع اعتراضی «کارگران گروه ملی صنعتی فولاد» دربرابر استانداری خوزستان، درنهایت، به‌دلیل رسیدگی نشدن به خواسته‌هایشان، جمعه  چهارم اسفندماه، به تجمع و اعتراض گسترده در نماز جمعه شهر اهواز انجامید.  یکی از دلایل اصلی این تجمع اعتراضی، آن بود که با وجود نزدیک‌شدن به روزهای پایانی سال، این کارگران هنوز دستمزد ماه‌های آذر، دی و بهمن‌ماه خود را دریافت نکرده‌اند. 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More