شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

خامنه‌ای خطاب به سپاه پاسداران:‌ نباید به منطقه خودمان قناعت کنیم

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران،‌ در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران ضمن اعلام رضایت از عملکرد این نهاد نظامی، خواستار توسعه فعالیت‌های فرا مرزی سپاه شد.

او روز چهارشنبه دهم مهرماه در این دیدار گفت: «نباید قناعت کنیم به منطقه خودمان و با انتخاب یک چهاردیواری، کاری به تهدیدهای پشت مرزها نداشته باشیم.»

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های فرا مرزی سپاه پاسداران گفت: «نگاه وسیع فرامرزی که مسئولیتش با سپاه است، عمق راهبردی کشور است و گاهی از واجب‌ترین واجبات هم لازم‌تر می‌شود، اما برخی متوجه این مساله نیستند.»

او تاکید کرد «صد در صد» از سپاه پاسداران «راضی» است، اما به این حد از پیشرفت آن قانع نیست و معتقد است «این نهاد براساس توانایی‌ها و استعدادهای خود می تواند ده و حتی صد برابر رشد و پیشرفت کند».

رهبر جمهوری اسلامی همچنین از سپاه پاسداران خواست تا برای «مواجهه با حوادث بزرگ» آمادگی خود را حفظ کند.

خامنه‌ای با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ملاقات حسن روحانی و دونالد ترامپ، روسای جمهوری ایران و آمریکا، در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت آمریکایی‌ها «برای وادار کردن رییس‌ جمهوری کشورمان به ملاقات، به التماس هم افتادند و رفقای اروپایی را هم به کمک خواستند، اما نتوانستند».

او با انتقاد از سیاست «فشار حداکثری» دولت آمریکا علیه ایران، آن را «شکست‌خورده» خواند و تاثیرش بر اقتصاد این کشور را رد کرد. 

رهبر جمهوری اسلامی اضافه کرد: «بنده قاطعانه می‌گویم که تا آخر هم در این فشار حداکثری شکست خواهند خورد.»

خامنه‌ای همچنین از تداوم کاهش تعهدات ایران در چارچوب برجام از سوی ایران خبر داد. 

او گفت: «کاهش تعهدات هسته ای که مسئولیت آن بر عهده سازمان انرژی اتمی است، باید همان‌گونه که دولت اعلام کرده با جدیت کامل و به صورت دقیق و جامع ادامه یابد تا به نتیجه مطلوب برسد و قطعا هم به نتیجه خواهد رسید.»

پیشتر،‌ رسانه‌ها گزارش داده بودند که اتحادیه اروپا در پیامی به جمهوری اسلامی هشدار داده اگر تهران تهدیدش به کاهش بیشتر تعهداتش را اجرایی کند، این اتحادیه چاره‌ای جز خروج از برجام در ماه نوامبر نخواهد داشت.

خامنه‌ای در بخش دیگری از این سخنرانی به پیش‌بینی‌ها درباره سخت بودن سال ۱۳۹۸ از لحاظ اقتصادی برای ایران اشاره و وضع معیشتی مردم را‌ «سخت» توصیف کرد. 

او خواستار«کار جهادی» و «تکیه به توانمندی‌های داخلی» از سوی سپاه پاسداران و مسئولان جمهوری اسلامی برای حل مشکلات اقتصادی شد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More