شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

خامنه‌ای بر جنازه قاسم سلیمانی نماز خواند

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در مراسمی در دانشگاه تهران، بر جنازه قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس که در حمله آمریکا در عراق کشته شد، نماز خواند.

پس از دو روز از آغاز تشییع جنازه سلیمانی در شهرهایی از عراق و ایران، روز دوشنبه ۱۶ دی، جنازه این فرمانده پیشین سپاه قدس به تهران رسید.

رسانه‌های ایران از «حضور انبوه» هواداران قاسم سلیمانی در مراسم تشییع سلیمانی در پایتخت خبر داده‌اند. همچنین مقام‌های بلند پایه جمهوری اسلامی از جمله حسن روحانی نیز در این مراسم شرکت کردند.

حسن رحیمی، رییس پلیس تهران، به ایسنا گفت: «ماموران پلیس از سه‌راه تهرانپارس تا ابتدای بزرگراه ستاری یعنی در طول مسیر تشییع حضور دارند.»

همچنین ایلنا از حضور برخی از «سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی» در این مراسم خبر داده و نوشت که شرکت‌کنندگان در این مراسم شعارهایی چون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده» و «نه سازش، نه تسلیم انتقام انتقام» سر دادند.

پیشتر هیات دولت جمهوری اسلامی، با فراخواندن مردم به شرکت در مراسم تشییع جنازه قاسم سلیمانی، روز دوشنبه را در استان تهران و روز سه شنبه ۱۷ دی را در استان کرمان تعطیل اعلام کرد.

قرار است که جنازه سلیمانی، پس از تهران در قم و در نهایت در کرمان تشییع و به خاک سپرده شود.

قاسم سلیمانی که با در اختیار داشتن فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران، سیاست گسترش نفوذ جمهوری اسلامی در کشورهای منطقه را پیش می‌برد، در اولین ساعات جمعه ۱۳ دی در حمله‌ هوایی آمریکا به خودروهای حامل او و ابومهدی مهندس، نفر دوم حشدالشعبی و همراهانشان در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شد.

مقام‌های جمهوری اسلامی و شبه‌نظامیان نزدیک به ایران از «انتقام سخت» علیه آمریکا سخن می‌گویند، اما کشورهای عربی منطقه و همچنین کشورهای اروپایی از ایران خواسته‌‌اند که خویشتن‌داری کند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More