شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حناچی: املاک شهرداری از نزدیکان قالیباف پس گرفته شد 

شهردار تهران اعلام کرد که املاک این نهاد که در اختیار نزدیکان محمدباقر قالیباف از جمله همسر او و مرتضی طلایی عضو شورای شهر بوده، پس گرفته شده است.

پیروز حناچی در گفت‌وگو با ایلنا گفت: «از تیم آقای قالیباف ملکی به مساحت حدود شش هزار متر مربع را در محدوده بزرگراه همت تقاطع امام علی پس گرفتیم.»

به گفته حناچی، املاکی که در اختیار زهرا مشیر، همسر محمدباقر قالیباف و مرتضی طلایی، عضو سابق شورای شهر تهران، بوده نیز پس گرفته شده است.

حناچی توضیح بیشتری درباره املاکی که پس گرفته شده است، نداد. 

پیش از این اعلام شده بود که خیریه «متوسلین امام رضا» که همسر محمدباقر قالیباف از اعضای هیات‌مدیره آن است املاکی از شهرداری را در اختیار دارد. از جمله براساس فهرست‌های منتشر شده این خیریه بیش از سه هزار متر زمین را در منطقه شش تهران در اختیار دارد.

 پیش از این اعلام شده بود که موسسه فرهنگی متعلق به مرتضی طلایی یک ملک شهرداری را در اختیار دارد. نام طلایی همچنین در فهرست افراد دریافت‌کننده املاک شهرداری تهران مشهور به املاک نجومی وجود داشت.

حناچی درباره املاک واگذار شده شهرداری تهران موسوم به املاک نجومی نیز گفت که این املاک به نام افراد سند خورده بود و شهرداری درباره آن نمی‌توانست اقدامی انجام دهد.

او اعلام کرد که با پیگیری قوه قضاییه قیمت واقعی این املاک پرداخت شده است.

در دوره شهرداری محمدباقر قالیباف تعدادی از املاک شهرداری به افراد واگذار و برخی از خانه‌های شهرداری به مدیران این نهاد، اعضای شورای شهر و برخی از مقامات دیگر نهادها با تخفیف فروخته شد. دادستانی در این‌باره پرونده‌ای تشکیل داد اما نتیجه این پرونده اعلام نشده است.

در این دوره همچنین برخی از املاک شهرداری برای استفاده در اختیار برخی نهادها و افراد قرار گرفته بود.

پیش از این  افشین حبیب‌زاده، عضو شورای شهر تهران، خبر داده بود که فهرست ۱۹۰۴ ملک واگذار شده شهرداری تهران آماده شده و براساس آن ۳۲۹ ملک در اختیار نهادهای حکومتی و هیات‌ها و مراکز مذهبی است.

 او گفت که واگذاری املاک شهرداری باید با مصوبه شورای شهر انجام شود، اما در واگذاری این املاک این قانون رعایت نشده است.

 به گفته حبیب‌زاده، از میان ۱۹۰۴ ملک شناسایی شده، ۸۰۳ ملک در اختیار معاونت اجتماعی شهرداری، ۱۱ ملک در حوزه ستادی شهرداری، ۱۵۳ ملک در اختیار نهادها و ۱۷۶ ملک در حال بهره‌برداری مذهبی است و وضعیت ۴۴۳ ملک نیز در حال بررسی است و هنوز مشخص نشده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More