شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حمله هوایی آمریکا به یک خودروی انتحاری در کابل

مقام‌های آمریکایی که نامشان فاش نشده به خبرگزاری رویترز گفتند ارتش آمریکا هدفی را در کابل پایتخت افغانستان بمباران کرده است.

به گزارش رویترز، این هدف که روز یکشنبه مورد حمله قرار گرفت، احتمالا یک خودرو بمب‌گذاری‌شده بوده که قرار بوده در یک حمله انتحاری در فرودگاه کابل از آن استفاده شود.

مقام‌های آمریکایی همچنین بر اساس اطلاعات اولیه گفتند این حمله ارتش آمریکا، افراد مظنون به عضویت در شاخه افغانستان (خراسان) داعش را هدف قرار داده است.

این گروه تروریستی مسئولیت حمله انتحاری روز پنج‌شنبه در فرودگاه کابل را برعهده گرفته که در آن سیزده سرباز آمریکایی کشته شدند.

همزمان سخنگوی طالبان اعلام کرد آمریکا خودروی یک عامل انتحاری که قصد انفجار در فرودگاه کابل را داشت هدف حمله هوایی قرار داد.

کمی قبل از آن، خبرگزاری‌ها به نقل از برخی از ساکنان کابل و منابع محلی از شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی فرودگاه کابل خبر داده بودند.

رویترز به نقل از دو شاهد عینی نوشت به نظر می‌رسد این انفجار ناشی از اصابت یک راکت به یک خانه در محله‌ای در شمال فرودگاه کابل بوده است.

هنوز مشخص نیست این حادثه تلفات جانی داشته یا نه، اما در تصاویری که از شبکه‌های تلویزیونی پخش شد، دود سیاهی در آسمان پایتخت افغانستان مشاهده شد.

پیشتر آمریکا در واکنش به حمله انتخاری اخیر در فرودگاه کابل، شامگاه جمعه در یک حمله، دو فرد شاخص از داعش در افغانستان را کشته است.

همچنین ۴۸ ساعت پیش از پایان مهلت خروج آمریکا از افغانستان، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت هنوز «۳۰۰ آمریکایی یا کمتر» برای خروج از افغانستان وجود دارند.

بلینکن روز یکشنبه به شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی گفت: «ما در این ساعت‌ها و روزها بدون وقفه برای خارج کردن آنان از آنجا تلاش می‌کنیم.»

طی دو هفته اخیر حدود ۱۱۱ هزار و ۴۰۰ نفر از جمله نزدیک به ۵۵۰۰ آمریکایی از افغانستان خارج شدند.

همچنین به گفته جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، کسانی که انتخاب کرده‌اند در افغانستان باقی بمانند در این کشور «گیر نخواهند کرد».

سالیوان در گفت‌وگو با شبکه فاکس بدون آن که آمار دقیقی از این افراد ارائه کند، گفت: «ما مطمئن خواهیم شد که در آینده سازوکاری را برای خارج کردن آنان از کشور، اگر بخواهند بازگردند، خواهیم داشت.»

او تاکید کرد: «طالبان تعهداتی در این زمینه داده‌اند.»

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More