شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حمله دوباره ایران و ترکیه به مواضع پ‌ک‌ک؛ کشته شدن چند نیروی نظامی دو کشور 

همزمان با حملات دوباره ترکیه و ایران به مواضع گروه پ‌ک‌ک، گزارش‌هایی درباره کشته شدن تعدادی از نیروهای دو کشور در درگیری با نیروهای این گروه منتشر شده است.

به گزارش شبکه «روداو» در اربیل، ترکیه و ایران بار دیگر حملات علیه گروه پ‌ک‌ک(حزب کارگران کردستان ترکیه) را از سر گرفتند. در همین حال سپاه پاسداران روز سه‌شنبه ۳ تیر، در استان آذربایجان غربی یک مانور نظامی برگزار کرد. 

روز چهارشنبه نیز وزارت دفاع ترکیه خبر داد که یک سرباز این کشور در تیراندازی از سوی مرز ایران کشته و دو تن دیگر نیز مجروح شدند.

بر اساس بیانیه‌ وزارت دفاع ترکیه ، این سربازان در ماموریت «شناسایی و نظارت» در شهر یوکسه‌کوا در استان حکاری، در جنوب شرقی ترکیه بودند که به آنها تیراندازی شده است. حکاری از شرق با استان آذربایجان غربی در ایران همسایه است.

در همین حال سازمان حقوق بشری «هه نگاو» خبر داد که شامگاه روز سەشنبە در نزدیکی روستای «کوران» از توابع منطقە صوما و برادوست ارومیە،  درگیری شدیدی میان نیروهای سپاه پاسداران و یکی از گروه‌های مسلح کرد رخ داده است.

بر اساس این گزارش، دست کم سه عضو سپاه پاسداران در این درگیری کشتە شدەاند. رسانه‌های ایران گزارشی درباره این درگیری منتشر نکرده‌اند.

محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، روز سه شنبه و همزمان با این مانور، از اقلیم کردستان عراق خواست که نیروهای مسلح مخالف جمهوری اسلامی را از نقاط مرزی دو کشور پراکنده کند.

او از حمله به مواضع گروه‌های مسلح کرد در اقلیم کردستان عراق در هفته گذشته خبر داد.

سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته سپاه پاسداران مواضع گروه‌های مسلح کرد مخالف جمهوری اسلامی در اقلیم کردستان عراق را توپ‌باران کرد.

این حملات همزمان با اقدام ایران و ترکیه علیه پ‌ ک ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) انجام شد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More