شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حمله اسرائیل به مواضع نیروی قدس سپاه در سوریه

 



ارتش اسرائیل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به مواضع نیروی قدس سپاه پاسداران در سوریه حمله کرده است. این مواضع شامل چند انبار مهمات، یک موضع در فرودگاه بین‌المللی دمشق، یک اردوگاه آموزش نظامی و یک هدف اطلاعاتی بوده‌اند که به گفته ارتش اسرائیل به سپاه قدس تعلق داشته‌اند.

بر اساس بیانیه ارتش اسرائیل، این حملات در واکنش به پرتاب یک راکت بوده که از سوی نیروی قدس سپاه ایران از داخل خاک سوریه به منطقه شمالی بلندی‌های جولان انجام شده است.

راکت پرتاب شده به سوریه، از سوی سامانه پدافند هوایی «گنبد آهنین» اسرائیل رهگیری و منهدم شده است.

قبل از انتشار خبر حمله ارتش اسرائیل،‌ بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفته بود که سیاست ایران در حمله به پایگاه‌های ایران در سوریه ثابت است.

نتانیاهو، هفته گذشته نیز بر قاطعیت در مواجهه با حضور نظامی ایران در سوریه سخن گفته بود. او بارها به ایران هشدار داده است که باید از سوریه بیرون برود. خروج ایران از سوریه، موضع مورد تاکید دولت آمریکا است و این کشورش حضورش در فرایند بازسازی سوریه را مشروط به خروج ایران از سوریه کرده است.

در سوی دیگر، سانا، خبرگزاری رسمی سوریه، دیشب گزارش داد پدافند هوایی سوریه با پاسخ به حملات هوایی اسرائیل، مانع از دستیابی این حمله به اهداف خود شده است.

خبرگزاری اینترفکس هم در گزارشی نوشته است که پدافند هوایی سوریه با رهگیری و انهدام بیش از ۳۰موشک کروز و هدایت‌شونده در ناکام‌ گذاشتن حمله هوایی اسرائیل موفق عمل کرده است.

ایران تاکنون به اخبار مربوط به حمله ارتش اسرائیل پاسخی نداده است ولی محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه، ۲۶دی‌ماه در واکنش به اظهارات آقای نتانیاهو گفت:‌ «جمهوری اسلامی ایران مستشاران نظامی و انقلابی و نیز تجهیزات و سلاح‌هایی که برای توانمندسازی مقاومت اسلامی در سوریه دارد را حفظ می‌کند.»

او تهدیدهای نخست‌وزیر اسرائیل را مضحک و خنده‌دار توصیف کرد و گفت: «ایران یگان نظامی در سوریه ندارد» و اسرائیل باید از روزی که «موشک‌های نقطه‌زن ایران» بر سرش فرود آید، بترسد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More