شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حملات راکتی به اربیل| یک پیمانکار غیرنظامی کشته، یک نظامی آمریکایی و پنج نفر دیگر زخمی شدند

سخنگوی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا اعلام کرد گزارش‌های اولیه نشان‌ می‌دهد در حمله راکتی به نزدیکی فرودگاه اربیل یک پیمانکار غیرنظامی کشته شده است.

به گفته سخنگوی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، در حمله راکتی به نزدیکی فرودگاه اربیل، علاوه بر کشته شدن یک پیمانکار غیرنظامی، یک نظامی آمریکایی و پنج نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.

شلیک تعدادی راکت کاتیوشا به مناطق مختلف اربیل در شامگاه دوشنبه، تعدادی مجروح نیز برجا گذاشت و فرودگاه اربیل در پی این حملات تعطیل شد. 

گزارش‌ها حاکی است که کنسولگری آمریکا در اربیل یکی از اهداف حمله راکتی شامگاه دوشنبه به اربیل بوده است  اما راکت‌های کاتیوشای شلیک شده به مناطق مختلف از جمله مناطق مسکونی اربیل نیز اصابت کرده است.

مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، حملات شامگاه دوشنبه به اربیل را «حمله تروریستی» خواند و گفت: من حملات موشکی دوشنبه شب به اربیل را با شدیدترین شکل محکوم می‌کنم. همزمان گردان‌های اولیای خون یکی از چند گروه تازه تاسیس توسط شبه نظامیان مورد حمایت ایران در عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در عملیاتی علیه نیروهای آمریکایی، پایگاه نظامی الحریر را هدف حملات راکتی قرار داده است.

وزارت داخله دولت اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه شامگاه دوشنبه بیست و هفتم بهمن ماه، تعدادی موشک به سوی شهر اربیل و حومه آن شلیک شد واصابت تعدادی از موشک‌ها به چند منطقه مختلف شماری زخمی برجا گذاشته است.

گزارش‌های اولیه از اصابت پنج راکت به اطراف فرودگاه اربیل حکایت داشت اما مقام‌های امنیتی اقلیم کردستان اصابت سه راکت به فرودگاه اربیل را تایید کردند. این فرودگاه پس از اصابت سه راکت به اطراف آن تعطیل شد.

همزمان خبرنگار ایران اینترنشنال، گفت که نیروھای امنیتی از مردم حاضر در منطقە خواستند کە منطقە را خلوت کنند، پلیس می‌گوید با راکت کاتیوشا منطقه را هدف قرار داده‌اند، دیوار کنسولگری چین هم مورد هدف قرار گرفته است.

به گفته مقام‌های امنیتی دو راکت به یک منطقه مسکونی در نزدیکی فرودگاه اربیل اصابت کردند. کنسولگری چین در نزدیکی شهر ناز تحت تاثیر این حمله قرار گرفته است.  یکی از این راکت‌ها روی دیوار یک مجتمع مسکونی در شهر ناز اصابت کرد که بر اثر آن دو نفر زخمی شده و به بیمارستان منتقل شدند و یک راکت هم به بازار حیوانات در نزدیکی فرودگاه اربیل برخورد کرد.

شبکه اسکای نیوز گزارش داد که یک منبع امنیتی کردستان عراق، حشد الشعبی مسئول حملات راکتی به اربیل و اطراف فرودگاه این شهر است.

همزمان مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، گفت که به سرویس‌های امنیتی دستور داده‌ام که تحقیقات کاملی را شروع کنند. بارزانی تاکید کرد که با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، در مورد راه‌های همکاری و شناسایی قانون‌شکنانی که پشت این حمله تروریستی قرار دارند، صحبت کرده‌ام.

همزمان گردان‌های اولیای خون یکی از چند گروه تازه تاسیس توسط شبه نظامیان مورد حمایت ایران در عراق، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه شامگاه دوشنبه در عملیاتی علیه نیروهای آمریکایی، پایگاه الحریر در اربیل را با شلیک ۲۴ راکت مورد حمله قرار داده است.

گردان‌های اولیای خون که مسئولیت حملات راکتی به اربیل را بر عهده گرفته یکی از چند گروه تازه تاسیس شبه نظامیان مورد حمایت ایران در عراق است. پس از کشته شدن قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در عراق برای مصون ماندن از پیامد حملاتی که انجام می‌دهند، اقدام به تشکیل گروه‌های مختلفی کردند که گردان‌های اولیای خون یکی از این گروه‌هاست.از مشهورترین این گروه‌ها نیز «اصحاب کهف» و «عصبت الثائرین» هستند.

به گفته کارشناسان امور عراق، سه گروه کتائب حزب الله، عصائب اهل حق و جنبش النجباء مسئول تشکیل گرو‌ه‌های شبه نظامی جدید از جمله گردان‌های خون، اصحاب کهف، و عصبت الثائرین در عراق هستند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More