شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حمایت امامان جمعه ایران از حمله سپاه به پهپاد آمریکایی

همزمان با افزایش تنش‌های لفظی بین‌المللی پیرامون حمله‌ به پهپاد آمریکایی در خلیج فارس، امامان جمعه در استان‌های ایران از این اقدام سپاه پاسداران حمایت کرده و اعلام کردند نیروهای نظامی ایران آمادگی حمله به هواپیماهای جنگنده آمریکایی را دارند.

احمد علم‌الهدی،‌ امام جمعه مشهد، با اشاره به دیدار اخیر رهبر جمهوری اسلامی و نخست‌وزیر ژاپن اظهار کرد آن‌ها می‌گویند «حسرت رهبری ایران را می‌خوریم.»

او در پاسخ به کسانی که نسبت به کارآمدی جمهوری اسلامی انتقاد دارند، اعلام کرد:‌ «چهل سال این نظام در مقابل قدرت دنیا و استکبار جهانی کارش به اینجا رسیده که آمریکا را ذلیل کند.»

امام جمعه مشهد همچنین اعلام کرد زدن پهپاد آمریکایی مهم نیست، بلکه واکنش آمریکایی‌ها مهم است. او گفت که آمریکا «عرضه  و قدرت» عکس‌العمل نشان دادن را ندارد.

همزمان، امام جمعه تهران درباره جدال‌ها پیرامون نقش ایران در حملات دریای عمان گفت که نیروهای نظامی کشور اهل «پنهان‌کاری» نیستند. محمدجواد حاج‌علی‌اکبری اعلام کرد «اگر قرار باشد بزنیم،‌ می‌زنیم و به موقع می‌زنیم.»

او همچنین با اشاره به این که «ما اهل منطق و گفت‌وگو هستیم»، اعلام کرد بعد از ساقط شدن پهپاد آمریکایی جبهه مقاومت اسلامی پیام‌های خوبی دریافت کرده است.

امام جمعه شیراز در همین مورد به آمادگی نیروهای مسلح ایران برای هدف قرار دادن هواپیماهای پیشرفته آمریکایی اشاره کرد.

لطف‌الله دژکام با مقایسه پیشرفته بودن صنعت موشک‌سازی و مشکلات موجود در خودروسازی کشور گفت:‌ «در کشوری که سامانه موشکی سوم خرداد را تولید می‌کند، وضعیت بد خودروسازی نشان‌دهنده وجود ضعف در مدیریت است.»

از سوی دیگر، مرتضی محمودی،‌ امام جمعه ورامین،‌ با تاکید بر این که حمله به پهپاد آمریکایی «ضرب شست» ایران به قدرت‌های جهانی بود،‌ گفت: «آن‌ها قصد دارند با فشار ایران را مجبور به مذاکره کنند.»

او با اشاره به پاسخ علی خامنه‌ای به درخواست مذاکره شینزو آبه گفت ما مذاکره نخواهیم کرد.

امام جمعه بوشهر در همین زمینه هشدار داد اگر هواپیماهای جنگنده آمریکایی هم به منطقه بیایند، ‌«ایران آن‌ها را سرنگون خواهد کرد.» غلامعلی صفایی بوشهری با ادعای این که هیچ کشوری قدرت سرنگونی این پهپاد را ندارد، ساقط شدن آن را «مایه عزت و افتخار» دانست.

همزمان با تمجید از سیاست مقاومت علی خامنه‌ای و حمایت از سپاه پاسداران، امامان جمعه در بخش‌های دیگری از سخنان خود با اشاره به مسایل داخلی، رسیدگی به مشکلات اقتصادی و برخورد قاطع در زمینه حجاب را ضروری دانستند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More