شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حضور برایان هوک در شورای امنیت برای شرح سیاست آمریکا درباره ایران

برایان هوک، رییس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا  از روز سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت در شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک حضور یافته تا سیاست واشنگتن درباره ایران را به اعضای این شورا شرح دهد.

دفتر سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای نوشت که برایان هوک به عنوان رییس گروه اقدام ایران  در وزارت خارجه آمریکا و مشاور اصلی مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا، تا روز چهارشنبه اول مه در نیویورک خواهد بود و در جلساتی با حضور اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد شرکت خواهد کرد.

علاوه بر آمریکا، چهار کشور بریتانیا، فرانسه، چین و روسیه، اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند و از حق وتو در رأی‌گیری‌های این شورا برخوردارند.

بر اساس بیانیه وزارت امورخارجه آمریکا، برایان هوک در این جلسات، آخرین تغییر و تحولات در زمینه سیاستگذاری‌های آمریکا در مقابله با ایران را به اطلاع چهار عضو دیگر می‌رساند.

او همچنین بر اهمیت فراوان مسئولیت ایران در نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل درباره توسعه و آزمایش موشک‌های بالیستیک تأکید می‌کند.

برایان هوک همچنین ضرورت اجرای کامل قطعنامه‌های شورای امنیت درباره ایران از جمله اجرای محدودیت‌های قضائی در زمینه سفر مقامات ایران و قاچاق سلاح را یادآور خواهد شد.

تأکید آمریکا بر جلوگیری از قاچاق سلاح از سوی ایران در حالی است که سه روز پیش، وزارت کشور دولت وفاق ملی لیبی، اعلام کرد با رصد یک کشتی ایرانی که تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد، آن را برای کنترل بار به سمت سواحل لیبی هدایت کرد.

وزارت کشور دولت وفاق ملی لیبی روز شنبه هفتم اردیبهشت در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرد که این کشتی «شهرکرد» نام دارد و پرچم ایران بر آن برافراشته شده و اکنون در بندر مصراته، اصلی‌ترین بندر لیبی واقع در شمال غربی این کشور، لنگر انداخته است.

ایران همچنین به رساندن سلاح به حوثی‌های یمن، رژیم بشار اسد در سوریه و گروه‌ شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان متهم است.

همچنین وزیر امورخارجه آمریکا به تازگی به راه‌اندازی خط هوایی میان تهران و کاراکاس اشاره کرده و آن را دخالت آشکار جمهوری اسلامی در امور ونزوئلا دانسته است.

حضور برایان هوک در شورای امنیت با پایان یافتن مهلت معافیت هشت کشور عمده واردکننده نفت ایران همزمان است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More