شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حسن روحانی: توانستیم وارد فضا شویم

 

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران با اشاره به پرتاب ماهواره پیام، اولین ماهواره عملیاتی کشور ضمن اشاره به «ناکامی‌هایی جزیی» آن  را «حامل دستاورد مثبت و بسیار خوبی» ارزیابی کرد.

رئیس‌جمهوری ایران امروز چهارشنبه، ۲۶ دی در نشست مشترک هیأت وزیران با استانداران سراسر کشور گفت:«مردم بدانند که کشور ما در این فناوری موفق بوده و توانستیم وارد فضا شویم و این برای کشاورزی، محیط زیست، کسب اطلاعات مورد نظر و حفظ جنگل‌ها و مراتع بسیار حائز اهمیت بوده و آن را دنبال خواهیم کرد.»

یک هفته پیش محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از ناکامی ماموریت قرار دادن ماهواره ساخت این کشور در مدار زمین خبر داده بود.

 

حسن روحانی: آمریکایی‌ها از اعمال فشار به ایران نتیجه نمی‌گیرند

رئیس‌ جمهوری ایران همچنین گفت آمریکایی‌ها از اعمال فشار چندجانبه به ایران نتیجه نمی‌گیرند.

حسن روحانی تاکید کردکه مقام‌های ایران با همه توان به دنبال اعمال فشار در زمینه درآمدهای ارزی، حمل و نقل و ارتباطات بانکی ما هستند.

 روحانی  مردم ایران را «بسیار هوشیارتر» از تصورات دشمنان توصیف کرد و با تاکید بر بی‌نتیجه ماندن این فشارها وزرا و استانداران را به تلاش بیشتر برای رفع مشکلات و عبور از تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا فراخواند.

از دیگر نکات مطرح در سخنان امروز حسن روحانی به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

 

بازار ارز

حسن روحانی با ارزیابی مثبت تلاش‌های صورت گرفته در زمینه مسایل بانکی و ارزی تاکید کرد که هنوز کارهای زیادی باید انجام شود.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران  با اشاره به ضرورت افزایش ارز غیرنقدی از طریق ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان‌های کشور در زمینه‌های کشاورزی، معادن، خدمات و تکنولوژی‌های نوین به مردم اطمینان داد که تمام مسئولان برای تأمین کالاهای اساسی اعم از تأمین ارز، با همه توان در تلاشند و نباید هیچگونه نگرانی داشته باشند.

 

شفاقیت و مبارزه با فساد

حسن روحانی با تاکید بر فسادآور بودن تحریم، انحصار و چند نرخی بودن ارز، راه مبارزه با آن را شفافیت‌سازی خواند و این اقدام را تنها از طریق دولت الکترونیک و فضای الکترونیک قابل تحقق دانست. او در این‌باره گفت:‌ «بارها در دولت اعلام کردیم که باید هرکس که ارز به او تعلق می‌گیرد و ثبت سفارش می‌کند، اعلام شود تا همه بدانند چه کسی برای چه کاری، چه مقدار ارز دریافت کرده و چه میزان کالا وارد کرده و در کجا انبار کرده است.» آقای روحانی افزود: «فضای مجازی که دولت به این میزان برای گسترش آن ارزش قائل است گاهی حتی مشکلاتی برای خود دولت ایجاد می‌کند، اما در مجموع برای کشور مفید است.»

 

فضای مجازی و فیلترینگ

رئیس جمهوری با اشاره به گسترش تدریجی امکانات فضای مجازی و تاکید بر ضرورت استفاده درست از فناوری روز دنیا و مراقبت قانونمندانه از آن، گفت: «فیلتر و فیلترینگ هم به تدریج به تاریخ خواهد پیوست و اثر آن تا زمانی محدود مؤثر است.»

 

واقعیت جامعه و تبلیغات رسانه‌های خارجی

حسن روحانی همچنین با اشاره به سفرهای اخیر خود به استان‌های کشور و «حضور پرشور مردم»، واقعیت جامعه ایران را کاملا متفاوت از تصویر رسانه‌های خارجی از مردم کشورش خواند. او همچنین با «تبلیغات خواندن» این تصاویر آن را تحت تأثیر القائات و تبلیغات دشمنان نظام دانست و به گفته او «عده‌ای هم آن را دنبال کرده و تکرار می‌کنند و همان کسانی که می‌دانند این تبلیغات از اول دروغ است، کاسه در دست گرفته و در صف می‌ایستند.»

اشاره رئیس‌جمهوری ایران احتمالا به اعتراضات اخیر اقشار مختلف مردم در چند شهر از جمله اهواز است که از چندی پیش در رسانه‌ها و فضای مجازی بازتاب نسبتا گسترده‌ای پیدا کرده است.


تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More