شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حریرچی: احتمال دارد اماکن مذهبی در ۱۱۶ شهرستان را بازگشایی کنیم

 

با وجود روند افزایشی شیوع ویروس کرونا در برخی استان‌های ایران، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت این کشور، با اعلام «وضعیت سفید در ۱۱۶ شهرستان»، گفت: «در خصوص بازگشایی مراکز مذهبی، فرهنگی و ورزشی این مراکز سفید یکشنبه آینده تصمیم‌گیری خواهد شد.»

حریرچی، شامگاه پنجشنبه یازدهم اردیبهشت، پس از جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که «مبنای تقسیم‌بندی وضعیت شیوع کرونا استانی نیست بلکه شهرستانی است»، ادامه داد: «البته این شهرها به صورت پویا هستند و هر ۵ روز یک بار دوباره بررسی می‌شوند که آیا همچنان در وضعیت سفید قرار دارند یا خیر.»

او نامی از این شهرهای دارای «وضعیت سفید» ذکر نکرد، اما گفت: «دو استان قزوین و البرز با اینکه در کانون ابتلا بودند با اقدامات مناسبی که انجام داده‌اند روند نزولی قابل توجهی پیدا کرده‌اند و تعداد بستری در این استان‌ها نسبت به دوران اوج در هفته سوم و چهارم اسفند ماه ۴۰ تا ۶۵ درصد کاهش داشته و تعداد فوتی کمتر شده است.»

حسن روحانی هم در روز جمعه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر بهداشت دستور داد تا شرایط و دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز فعالیت مشاغل و مراکز پرتجمع که تاکنون بازگشایی نشده‌اند را آماده و برای تصویب در جلسه روز یکشنبه ستاد ملی کرونا، ارائه کند.

این اظهارات در حالی است که روز جمعه، ایرنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اعلام کرد که روند شیوع ویروس کرونا در این استان «افزایشی» است و «تعداد بیماران جدید بستری از آمار ترخیصی‌ها پیش افتاده است».

بر اساس این گزارش، در ۲۴ ساعت گذشته، ۹۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تحت مدیریت این دانشگاه بستری شدند، اما فقط ۶۵ بیمار پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

پیش از این، دانشگاه علوم پزشکی بابل، یکی دیگر از دانشگاه‌های علوم پزشکی در مازندران نیز از افزایشی شدن آمار بستری بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های زیرمجموعه این دانشگاه خبر داده بود.

به گزارش ایرنا، این دانشگاه اعلام کرده بود: «تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های تحت مدیریت این دانشگاه در ۲۴ ساعت منتهی به ۱۱ اردیبهشت برای نخستین بار در دو هفته اخیر ۲۰ درصد افزایش یافته است و دوباره سه رقمی شده است.»

برخی از مقام‌های استان‌های دیگر نظیر سیستان و بلوچستان و خوزستان نیز به تازگیگفته بودند شیوع ویروس کرونا در این استان‌ها روند افزایشی داشته است.

این در حالی است که وزارت بهداشت ایران همچنان از ارائه آمار به تفکیک استان‌های کشور خودداری می‌کند.

روز چهارشنبه، رسانه‌های ایران نامه عباس رفعتی نائینی، سخنگوی حوزه‌های علمیه، به حسن روحانی، رییس جمهوری این کشور را منتشر کردند که از او خواسته بود ضمن بازگشایی زیارتگاه‌ها و مراسم مذهبی، «از مردم انقلابی عذرخواهی» کند.

 

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More