شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

حجاب، موالید و جوانان، محور خطبه‌های نماز جمعه

امامان جمعه شهرهای مختلف ایران امروز جمعه، ۱۸مرداد به روال هر هفته، از تریبون نماز جمعه به موضوعات مختلفی از جمله حجاب، موالید و جوانان پرداختند.

 

علم‌الهدی در مشهد: حرف‌های مرتبط با شادی و خوشی جوان، لاابالی‌گری و بی‌بندوباری مربوط به جریان سیاسی است که می‌خواهد جامعه را دوقطبی کند

احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت امروز در مملکت حرف‌های مرتبط با شادی و خوشی جوان، لاابالی‌گری و بی‌بندوباری مربوط به جریان سیاسی است که می‌خواهد جامعه را دوقطبی کند.

خطیب نماز جمعه مشهد افزود جناح‌های سیاسی قدرت‌طلب می‌خواهند کشور و جامعه را دوقطبی کنند تا جریان لائیک اردوی سیاسی‌شان بشود.

 

موحدی کرمانی در تهران: خیلی‌ها از امام و مقام رهبری رنجیدند و از قطار انقلاب پیاده شدند

محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران گفت «خیلی‌ها در انقلاب به دلیل برخوردهایی که امام و مقام معظم رهبری با آنها داشتند رنجیدند و از قطار انقلاب پیاده شدند.»

 

قریشی در ارومیه: در سواحل دریاچه ارومیه شئونات اسلامی و عفت رعایت نمی‌شود

مهدی قریشی، امام جمعه موقت ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته، بر اهمیت رعایت عفت و حیا در جامعه تاکید کرد و گفت برخی در سواحل دریاچه ارومیه شئونات اسلامی و عفت را رعایت نمی‌کنند. او از  مسئولان خواست تا با افرادی که به گفته او حریم‌ها را می‌شکنند برخورد کنند.

 

رشت: نباید گذاشت جامعه به جایی برسد که لباس فرزندان ایرانی مانند غربی‌ها باشد

رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان می‌گوید مردم و خانواده شهدا و زنان محجبه می‌خواهند که با پوشش نادرست عده‌ای در جامعه برخورد کنیم.

رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه امروز رشت گفت: مردم ارزشی اگرچه از کنار هنجارشکنان می‌گذرند اما از دل و اعماق جان می‌سوزند و نگران هستند و نباید گذاشت جامعه به جایی برسد که «لباس فرزندان ایرانی مانند غربی‌ها باشد»، زیرا آنها مسلمان نیستند.

او در ادامه افزود: «از تولیدکنندگان لباس و طراحان درباره میزان دسترسی مردم به لباس مناسب توضیح می‌خواهیم.»

 

امام جمعه کرج: جاسوسان «تولید نسل» در ایران را به دام انداختیم

محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، با اشاره به توصیه‌های جمعیتی رهبر جمهوری اسلامی از به دام انداختن تعدادی از کسانی که به گفته او «جاسوس تولید نسل» در ایران بوده و به تحقیق در این زمینه می‌پرداختند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، حسینی همدانی در نماز جمعه روز ۱۸ مردادماه با اشاره به اهمیت ازدواج و تکثیر نسل از کسانی که این موضوع را «عمدا» اعلام نمی‌کنند انتقاد کرد. او گفت: «از سیاست‌های ابلاغی رهبری در خصوص موضوع رشد جمعیت کشور پنج سال گذشته، اما اقدامی از سوی مسئولان در این مورد صورت نگرفته است.»

او از مسئولان خواست که طرح «ام.اس.اس.ام» آمریکا را که به گفته او درباره سیاست‌های جمعیتی کشورهای دنیا، از جمله ایران، است دنبال کنند.

دوشنبه ۱۴ مردادماه، وبسایت علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، بخشی از سخنرانی او در بین زوج‌های جوان را منتشر کرد که در آن او با اشاره به آمار بالای تعداد فرزندان خانواده‌های آمریکایی، که به گفته او ۱۵ تا ۲۰ بچه در هر خانواده است، خواستار افزایش جمعیت در ایران به عنوان یکی از «شاخصه‌های اقتدار» شده بود.

در همین زمینه، امام جمعه کرج در سخنرانی امروز خود جمعیت کم را خطری برای آینده نظام خواند و گفت: «در کشورهایی مثل آمریکا جمعیت خانواده‌ها بالاست، اما در ایران فرزند کمتر را تشویق می‌کنند.»

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More