شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جو امنیتی در گنبدکاووس؛ تهدید سپاه به برخورد در پی بازتاب رسانه‌‌ای

 

با ادامه واکنش‌ شهروندان به تعرض جنسی به دو دختر خردسال در گنبد کاووس،‌ در حالی که مقام‌های استان مردم را به «تحمل» فرا می‌خوانند، فرمانده سپاه پاسداران در پی بازتاب پرونده در فضای مجازی تهدید به برخورد کرده است.

هادی حق‌شناس،‌ استاندار گلستان،‌ که روز پنجشنبه پنجم فروردین‌ماه به گنبدکاووس رفته در این زمینه گفت: «خوشبختانه همراهی تمام دستگاه‌ها به گونه‌ایست که اجازه نخواهیم داد رسانه‌های بیگانه خدشه‌ای به وحدت استان وارد کنند.»

او اشاره کرد دستگاه قضایی در «کوتاه‌ترین زمان ممکن» حکم فرد خاطی را در این پرونده صادر خواهد کرد.

طی اعتراضات روزهای گذشته اهالی روستای «عرب سورنگ» و منطقه در مقابل ساختمان‌ نهادهای دولتی و قضایی،‌ شماری از شهروندان توسط نیروهای امنیتی و انتظامی بازداشت شدند.

برخی از روحانیون و مقام‌های دولت و همچنین نماینده گنبد کاووس هم با تاکید بر رسیدگی در «محیط بدون تنش» مخالفت خود را با اعتراضات شهروندان ابراز کرده‌اند.

از سویی علی ملک‌شاهکویی، فرمانده سپاه «نینوا»،‌ به بازتاب پرونده این تعرض جنسی در رسانه‌ها و فضای مجازی واکنش نشان داد و تهدید کرد که نیروهای نظامی و امنیتی به «برخورد با دشمنان و بدخواهان» خواهند پرداخت.

ملک‌شاهکویی بدون محکومیت تعرض جنسی اتفاق افتاده به کودکان گفت: «حفظ نظام اسلامی اوجب واجبات است.»

بر اساس گزارش‌هایی که از شهرستان گنبد کاووس به ایران اینترنشنال رسیده، با اعزام نیروهای نظامی و انتظامی از مرکز استان فضای این شهر امنیتی شده و در خیابان‌ها خودروهای نظامی در حال گشت‌زنی هستند.

مقام‌های استان در حالی شهروندان منطقه را به «صبر و تحمل» فرا می‌خوانند که متهم پرونده تعرض جنسی دو دختر خردسال، با رد شدن مساله «تجاوز» از سوی پزشکی قانونی،‌ با اتهام «آدم‌ربایی» تفهیم اتهام شده است.

در پی این مساله ده‌ها نفر از شهروندان معترض روز سه‌شنبه مقابل دادگستری تجمع کرده و نسبت به شیوه رسیدگی قضایی اعتراض کردند.

با ادامه واکنش‌های شهروندان در رسانه‌های اجتماعی سردار آزمون،‌ فوتبالیست پرطرفدار تیم ملی ایران که متولد شهرستان گنبد کاووس است،‌ از جمله کسانی بود که در صفحه اینستاگرام خود با استفاده از هشتگ «نه به آزار جنسی» خواستار برخورد با تعرض صورت گرفته به دو کودک شد. 

روز دوشنبه منابع محلی گزارش دادند که یک نگهبان سد گلستان به اتهام تعرض جنسی دو کودک و در پی تجمع اعتراضی اهالی روستا در محل کارش و آتش زدن کیوسک نگهبانی، در گنبد کاووس توسط پلیس دستگیر شد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More