شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جسد غلامرضا منصوری در مشهد دفن شد

 

 

خواهرزاده غلامرضا منصوری، قاضی متهم در پرونده اکبر طبری، در صفحه اینستاگرامش خبر داد که جسد او در مشهد دفن شده است.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه، نیز در مصاحبه با «رادیو تهران»اعلام کرد که جسد منصوری به استان محل اقامت او منتقل و دفن شده است.

اسماعیلی اعلام کرد که بررسی دقیق‌تر درباره مرگ منصوری نیازمند انتقال اطلاعاتی چون تصاویر ضبط شده از دوربین هتل محل اقامتش در رومانی و اسناد و نوشته‌های متعلق به اوست.

رسانه‌های ایران روز اول مرداد خبر دادند که جسد قاضی منصوری به تهران منتقل شده است.

عباس مسجدی، رییس پزشکی قانونی، روز ۱۱ مرداد از تحویل جسد منصوری به خانواده‌اش خبر داده و ابراز امیدواری کرده بود که حدود دو هفته آینده نتیجه کالبدشکافی به قوه قضاییه اعلام شود.

با این حال برادر قاضی منصوری اعلام کرده بود که «ابعاد سر» و «ابعاد طول و قدی که این جسد دارد، به برادرم نمی‌خورد».

او همچنین گفته بود که «چهره از بین رفته و اندازه‌ای قابل تشخیص نیست».

پیشتر، یکی از بستگان غلامرضا منصوری، ضمن رد فرضیه خودکشی او اعلام کرده بود که قاضی پرونده در دادگاه ویژه روحانیت از خروج منصوری از کشور اطلاع داشته و در زمان خروج منصوری از کشور دادستانی از طریق واتس‌اپ با او در ارتباط بوده است.

غلامرضا منصوری به دریافت ۵۰۰ هزار یورو رشوه در پرونده ویلاهای کلاک در لواسان است.

او همچنین قاضی پرونده‌هایی چون سعید حنایی، بازداشت جمعی روزنامه‌نگاران و توقیف روزنامه‌ شرق، دختران خیابان انقلاب و پرونده مهدی هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی بوده است.

 

اسماعیلی: در هیچ کشوری به اندازه ایران محکومان عفو نمی‌شوند

 

سخنگوی قوه قضاییه همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه گفت:«مدعی هستیم در هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران محکومان مشمول عفو و تخفیف مجازات قرار نمی‌گیرند.»

سخنان اسماعیلی در حالی بیان شده که بسیاری از زندانیان به خصوص زندانیان سیاسی اعلام کرده‌اند که از آزادی مشروطشان جلوگیری شده است.

همچنین به گفته فعالان حقوق بشر و وکلا، بسیاری از حکم‌های صادر شده حتی بر اساس قوانین جمهوری اسلامی دارای ایراد است.

در همین حال مصطفی صالحی از بازداشت‌شدگان اعتراضات دی۹۶، با وجود اشکالات در پرونده و رد همه اتهامات، بامداد چهارشنبه ۱۵مرداد ماه در اصفهان اعدام شد.

صالحی در تمام مراحل دادگاه اتهام دخالت در کشته شدن  قتل سجاد شاه‌سنایی یکی از نیروهای سپاه پاسداران را رد کرده بود، تا آنجا که وکیل خانواده شاه‌سنایی در دادگاه گفت که صالحی «تمام اتهامات را انکار می‌کند» و «کاملا خود را به جهالت زده و تمام اتهامات خود را کتمان می‌کند و مدام می‌گوید بروید شاهد بیاورید یا دوربین‌ها را چک کنید».

در هفته‌های گذشته نیز صدور حکم اعدام سه تن برای معترضان آبان ۹۸ در تهران و پنج تن از معترضان دی۹۶ در اصفهان، اعتراضات گسترده‌‌ای را در پی داشته است و کاربران در کمپین اعتراضی با میلیون‌ها بار تکرار هشتگ «اعدام نکنید» و «لغو فوری حکم اعدام»، اعتراض خود به را صدور و تایید و احتمال اجرای حکم معترضان ابراز کرده‌اند.

دیوان عالی کشور دستور بررسی دوباره پرونده پرونده سه معترض آبان ۹۸ در تهران را داده اما درباره وضعیت حکم معترضان در اصفهان تغییری رخ نداده و امکان اعدام آنان وجود دارد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More