شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جزییات قتل بابک‌ خرم‌دین، سینماگر؛ پدر و مادری که فرزندشان را تکه‌تکه کردند

 

خبرگزاری رکنا جزییات جدیدی از قتل بابک خرم‌دین، کارگردان جوان سینما، به دست پدر و مادرش را منتشر کرده که حاکی‌ست آن‌ها پس از بیهوش کردن فرزندشان، او را کاردآجین و تکه‌تکه کرده‌ و در سطل زباله رها کرده بودند.

رکنا روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه در گزارشی اشاره کرد پدر خرم‌دین که به همراه همسرش پس از کشف قتل توسط پلیس بازداشت شده، در محل دادسرای امور جنایی تهران به دلیل کشتن پسرش «شکرگزاری» می‌کرده است.

بر اساس جزییات این گزارش، پدر ۸۱ ساله این کارگردان و مدرس سینما گفت: ‌«پسرم از بچگی ما را اذیت می‌کرد و با هر بدبختی که بود او را بزرگ کردم.»

اکبر خرم‌دین با اشاره به تحصیلات دانشگاهی و جوایز فیلم‌های پسرش اضافه کرد: بابک در طول بحران کرونا کلاس‌هایش را در خانه برگزار می‌کرد و «هفته‌ای سه روز به بهانه اینکه به شاگردانش درس خصوصی بدهد، آن‌ها را به خانه می‌آورد.»

پدر بابک که به قتل فرزندش اعتراف کرده افزود: «جالب این بود که بابک فقط دانشجویان دختر را به خانه می‌آورد و نمی‌دانستیم که همه آن‌ها دانشجوهایش بودند یا نه.»

او همچنین پسرش را به داشتن «رابطه جنسی» با دختران متهم کرد و ضمن اشاره به سابقه درگیری فیزیکی گفت: «جانمان به لبمان رسیده بود.»

او گفت که بارها از پسرش خواست خانه مستقلی داشته باشد، اما او قبول نمی‌کرد. به گفته پدر خرم‌دین، آن‌ها آخرین بار روز جمعه در این مورد با یکدیگر مشاجره داشته‌اند.

پدر بابک خرم‌دین اشاره کرد که پس از آن وقتی به خانه رفت این مقاومت پسرش در مقابل ترک خانه را به همسرش اطلاع داد و آن‌ها با یکدیگر تصمیم به قتل او گرفتند.

 

بیهوشی، قتل، انتقال جسد

او در زمینه چگونگی قتل فرزندش گفت:‌ «همسرم داخل غذای بابک قرص خواب زیادی ریخت و در حالی که پسرم با خوردن آن نیمه‌بیهوش شده بود، او را با ضربات چاقو به قتل رساندم.»

اکبر خرم‌دین در ادامه گفت: «سپس به کمک همسرم جسد را به حمام برده و چون نمی‌توانستیم آن را از خانه خارج کنیم با چاقو و ساطور جسد بابک را تکه‌تکه کرده و پس از بسته‌بندی کردن تکه‌های جسد، آن‌ها را داخل سه سطل زباله انداختیم.»

او گفت که با قتل فرزندش به «آرامش» رسیده و خدا را شکر می‌کند.

جسد بابک خرم‌دین روز یکشنبه و طی تماس یک کارگر شهرداری به پلیس در شهرک اکباتان تهران کشف شد. 

او متولد سال ۱۳۵۳ در تهران بود و با مدرک کارشناسی ارشد سینما از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران آثاری از جمله «سه‌شنبه: مامان»، «سوگنامه‌ای برای یاشار» و چندین فیلم داستانی کوتاه و بلند دیگر را تهیه کرد.

آثار خرم‌دین در جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی برنده جایزه شده بود.

پدر خرم‌دین که اکنون به قتل فرزندش اعتراف کرده در سال ۱۳۹۴ در جریان مراسم اهدای جایزه «هنر و تجربه» به پسرش گفته بود: «من سرهنگ پیاده ستاد خرم‌دین هستم. ۳۰ سال خدمت کردم، ۶۹ ماه در مناطق عملیاتی بودم، دو مرتبه شیمیایی شدم و چهار بار ترکش خوردم و خوشحالم که در مقابل مملکت انجام وظیفه کردم.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More