شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جزیره ابوموسی، تنها منطقه بدون کرونای ایران، زرد شد

 

سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت ایران خبر داد که وضعیت جزیره ابوموسی، تنها منطقه سبز و بدون کرونا در این کشور نیز هفته گذشته زرد شده است.

او در نشست خبری  روز شنبه ۲۵ مرداد اعلام کرد که پنج شهر کیش، پارسیان، جاسک، قشم و میناب در استان هرمزگان نیز در وضعیت قرمز هستند و بندرلنگه در وضعیت هشدار است.

لاری گفت: «میزان رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم استان هرمزگان ۸۷/۲۵ درصد است که البته بیشترین میزان رعایت این پروتکل ها در بیمارستانها و داروخانه‌های این استان و کمترین آن در پایانه های مسافری درون شهری و آرامستانهای استان هرمزگان است».

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین خبر داد که با فوت ۱۶۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان  کرونا به ۱۹ هزار و ۴۹۲ نفر رسید.

او اعلام کرد که در این مدت دو هزار و ۲۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران به ۳۴۱ هزار و ۷۰ رسیده است.

 

وزیر بهداشت: شیوع کرونا طوفانی غم‌انگیز است

روز شنبه همچنین وزیر بهداشت ایران در نامه‌ای به مردم و روحانیون و وعاظ به مناسبت ماه محرم خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی شد. سعید نمکی در عین حال توصیه مشخصی را درباره نحوه برگزاری مراسم‌های این ماه مطرح نکرد. او همچنین افزایش شیوع کرونا در ایران را «طوفانی غم‌انگیز» خواند. 

وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که مخالف برگزاری مراسم محرم است اما پس از تاکید حسن روحانی و تعدادی از مراجع تقلید درباره برگزاری این مراسم متنی را با عنوان دستورالعمل مراسم مذهبی در ماه محرم صادر کرده که بدون اشاره به چگونگی اعمال و کنترل اجرای آن، بر حفظ فاصله و پوشیدن ماسک از سوی عزاداران تاکید می‌کند.

تعدادی از استانداران ایران اعلام کرده‌اند که برگزاری برخی از مراسم‌ها در این استان‌ها ممنوع است.

در همین حال اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل، روز شنبه گفت که «هرگونه شبیه‌خوانی و حرکات دسته‌جات در خیابان‌ها ممنوع اعلام شده و طشت‌گذاری نیز نباید به شکل سنوات گذشته برگزار شود».

موسی خادمی استاندار لرستان نیز پیش از این اعلام کرده بود که مراسم گل‌مالی در این استان در امسال برگزار نخواهد شد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More