شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جان بولتون:‌ ایران احتیاط آمریکا را به حساب ضعف نگذارد

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید که به اسرائيل سفر کرده است در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائيل گفت که ایران نباید احتیاط آمریکا را به حساب ضعف بگذارد.

بولتون، روز یکشنبه دوم تیر ماه، در کنفرانس خبری با نتانیاهو با اشاره به تنش‌های اخیر تهران و واشینگتن گفت ایران به دنبال صلح نیست و همواره دارایی‌های آمریکا در منطقه را تهدید کرده است.

بولتون قرار است با مشاور عالی امنیت ملی روسیه و اسرائيل درباره اوضاع سوریه گفتگو کند اما به نظر می‌رسد تنش‌های اخیر در خلیج فارس، تمرکز این گفتگوها را به سمت ایران برده است.

نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل نیز در کنفرانس خبری با بولتون با تاکید بر «‌تهدید ایران» خواهان افزایش فشارها و تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی شد.

نتانیاهو گفت ایران کارزاری «‌تهاجمی» را به انداخته و تنها تفاوت در حال حاضر این است که ایران به دلیل تحریم‌ها، تحت «فشارهای فلج‌کننده اقتصادی» قرار دارد.

بولتون نیز با بیان این که « ایران به دنبال ساخت بمب اتم است و در روزهای اخیر میزان غنی‌سازی اورانیوم را افزایش داده است»، گفت که آمریکا هرگز اجازه دست‌یابی تهران به بمب‌اتم را نخواهد داد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین گفت که «تحریم‌ها به شدت ایران را تحت فشار قرار داده و این تحریم‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.»

سپاه پاسداران ایران، پنجشنبه هفته گذشته ۳۰ خرداد ماه، یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد و گفت که این پهپاد به حریم آب‌های سرزمینی ایران تجاوز کرده بوده است. آمریکا می‌گوید این پهپاد بر فراز آب‌های بین‌المللی در حال پرواز بوده است.

رییس‌جمهوری آمریکا  روز‌ جمعه تایید کرد که حمله به سه نقطه در ایران در واکنش به سقوط یک پهپاد‌ آمریکایی را  ده دقیقه قبل از انجام آن به دلیل احتمال کشته شدن ۱۵۰ نفر متوقف کرده است. 

دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا روز شنبه یکم تیرماه نیز اعلام کرد که از روز دوشنبه تحریم های «سخت» دیگری علیه ایران وضع خواهد کرد، او در صفحه توییتر خود نوشت که هرگز از حمله به ایران منصرف نشده و عقب نشینی نکرده و فقط حمله را برای زمان خاصی متوقف کرده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More