شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

جان‌باختن دومین دانش‌آموزی که در آتش‌سوزی مدرسه کانکسی دزفول دچار سوختگی شده بود

علی عبدالهی شاه‌آبادی، بخشدار سردشت دزفول، از جان باختن امین الیاسی، دومین دانش‌آموزی خبر داد که در آتش‌سوزی مدرسه کانکسی کنگرستان دچار سوختگی شده بود.

پیشتر پیمان نجاتی، رییس بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز، اعلام کرده بود که نیما همتی چالگرد، دانش‌آموز ۱۵ ساله، که در جریان آتش‌سوزی مدرسه کانکسی روستای کنگرستان دچار سوختگی شده بود، روز دوشنبه ششم بهمن ماه بر اثر شدت سوختگی در این بیمارستان جان‌باخته است.

بخشدار سردشت دزفول، شامگاه چهارشنبه هشتم بهمن ماه خبر جان‌باختن دومین دانش‌آموز این آتش‌سوزی را اعلام کرد و گفت که امین الیاسی، دانش‌آموز ۱۵ ساله‌ای که در آتش‌سوزی مدرسه کانکسی روستای کنگرستان دچار سوختگی شده بود، شامگاه چهارشنبه بر اثر شدت جراحات ناشی از سوختگی در بیمارستان طالقانی اهواز جان‌باخت.

مقام‌های دولت و وزارت آموزش و پرورش از این مدرسه کانکسی به عنوان محل اسکان معلمان نام برده و زمان وقوع آتش‌سوزی را ساعت ۲۱ شامگاه سه‌شنبه ۳۰ دی ماه اعلام کرده‌ بودند.

یکی از این مقام‌ها، امید بن عباس، سرپرست پیشین فرمانداری دزفول و مدیرکل فعلی بحران استان خوزستان، است که گفته بود مصدومان آتش‌سوزی در مدرسه کانکسی روستای کنگرستان دزفول فقط سه معلم هستند و هیچ دانش‌آموزی دچار سوختگی نشده است.

پیمان نجاتی رییس بیمارستان طالقانی اهواز اما روز پنجم بهمن ماه گفت که دست‌کم «سه دانش‌آموز و سه معلم» در این آتش‌سوزی دچار سوختگی شده‌اند.

اسامی سه معلمی که در آتش‌سوزی این مدرسه کانکسی دچار سوختگی شده‌اند «علی ایسپره، حسین رضایی میرقائد و مجید مرادی» است. اسامی نیما همتی چالگرد و امین الیاسی، دو دانش‌آموز ۱۵ ساله، که دچار سوختگی شده بودند اما پس از جان‌باختن آنها اعلام شد و هنوز اسم سومین دانش‌آموز اعلام نشده است.

خانواده حسین رضایی میرقائد، معلمی که دچار ۸۰ درصد سوختگی شده است، او را به بیمارستانی در اصفهان منتقل کردند.

بهرام رضایی میرقائد برادر حسین رضایی به روزنامه همشهری گفته که «برادر من بیش از بقیه دچار سوختگی شده و ما از مسئولان آموزش و پرورش خواستیم که او را به تهران منتقل کنند اما با ما همکاری نکردند، بنابراین خودمان مجبور شدیم او را به اصفهان بیاوریم».

او تاکید کرد که مقام‌های وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، «کمترین همکاری» را داشته‌اند و مسئولان آموزش و پرورش خوزستان فقط تلفنی با ما در تماس هستند.

به گفته بهرام رضایی میر قائد، برادرش حسن معلم حق‌التدریس با بیش از پنج سال سابقه کار است که بیمه ندارد. او دو فرزند پنج ساله و شش ماهه دارد. دو معلم دیگر نیز از وضعیت مشابهی برخوردارند.

آتش‌سوزی در مدرسه کانکسی روستای کنگرستان به گفته آموزش و پرورش خوزستان سه‌شنبه ۳۰ دی ماه رخ داد اما محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، که روز چهارشنبه و پنج‌شنبه اول و دوم بهمن ماه همراه سه معاون خود برای افتتاح چند پروژه به خوزستان سفر کرده بود، حاضر به حضور در بیمارستان یا ملاقات با خانواده‌ها معلمان و دانش‌آموزان سانحه دیده نشد.

مقام‌های آموزش و پرورش در ابتدا دلیل این آتش‌سوزی را برخورد صاعقه با مدرسه کانکسی عنوان کرده بوند، بخشدار سردشت دزفول تاکید کرد که «طبق اعلام کارشناسان، علت این آتش سوزی صاعقه نبوده است.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More