شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

توقیف چهار فیلم و حذف آنها از جشنواره فیلم فجر 

به گزارش رسانه‌های ایران چهار فیلم جشنواره فیلم فجر توقیف و حذف شدند. 

روزنامه اعتماد در گزارشی نوشت فیلم‌های «قاتل و وحشی»، «چپ، راست» و «راند چهارم» از جشنواره فیلم فجر حذف شده‌اند. دست اندرکاران فیلم «غیبت موجه» نیز خبر دادند که «شورای پروانه نمایش سازمان سینمایی مانع حضور فیلم این فیلم در جشنواره فیلم فجر شده است.»

عليرضا امينی، کارگردان فیلم «راند چهارم»، در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «آخرين ديالوگی كه به ما گفته شده اين بوده كه صلاح ندانستند اين فيلم در جشنواره نمايش داشته باشد.»

خبرگزاری ایلنا نیز دلیل حذف این فیلم از جشنواره فجر را موضوعات سیاسی مطرح شده در آن ذکر کرده است.

تعدادی از رسانه‌ها نیز خبر دادند که حبیب رضا ارزانی، روحانی عضو شورای نمایش، با نمایش فیلم  «قاتل و وحشی» مخالفت کرده است.

بر اساس این گزارش‌ها، ایراد مطرح شده به این فیلم بازی لیلا حاتمی با موی تراشیده است. با این حال برخی سایت‌ها نوشتند که «موی تراشیده مشکل اصلی نیست و به نمایش گوش لیلا حاتمی ایراد گرفته شده است.» پیش از این در برخی از فیلم ها بازیگران زن با موی تراشیده بازی کرده بودند.

میترا حجار، بازیگر اصلی فیلم «غیبت موجه»، نیز درباره توقیف این فیلم نوشت: «این که فیلمی به دلیل نمایش دادن واقعیت‌های جاری در سطح جامعه، امکان نمایش را از دست بدهد هم تعجب آور است و هم تاسف آور.»

در سال‌های گذشته نیز تعدادی از فیلم‌ها از جشنواره فیلم فجر حذف و توقیف شده‌اند.

در همین حال به گزارش خبرگزاری ایلنا، در گذشته فیلم‌ها برای حضور در جشنواره فیلم فجر پروانه نمایش موقت می‌گرفتند و برای اکران عمومی بار دیگر برای آنها پروانه نمایش صادر می‌شد.

به گفته این خبرگزاری، با تغییرات انجام شده در آیین نامه جشنواره فیلم فجر در سال‌های اخیر، فیلم‌های متقاضی حضور در این جشنواره حتما باید پروانه نمایش دریافت کنند.

قرار است امسال جشنواره فیلم فجر امسال با استفاده از ۳۰ درصد ظرفیت سینماها و همچنین به صورت آنلاین برگزار شود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More