شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

توافق دولت و مجلس ایران برای احیای کارت سوخت

 

یک روز پس از اعلام «منتفی شدن موقت طرح سهمیه‌بندی بنزین» از سوی اعضای هیات‌رییسه مجلس ایران،‌ دولت و مجلس در جلسه‌ای مشترک به توافقی برای احیای کارت سوخت و مساله سهمیه‌بندی بنزین دست یافتند.

به گزارش خبرگزاری فارس، این جلسه صبح روز دوشنبه ۱۶ اردیبهشت و با دستور بررسی مسائل مهم اقتصادی کشور از جمله قیمت بنزین برگزار شد. علی لاریجانی‌ رییس مجلس،‌ پس از اتمام جلسه با اشاره به مخالفت نمایندگان با افزایش قیمت بنزین، گفت:‌ «حتما سیستم ارائه بنزین از طریق کارت سوخت درست است و مجلس از آن حمایت می‌کند.»

در این جلسه که به صورت غیرعلنی برگزار شد،‌ بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور و همچنین محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه‌و‌بودجه ایران حضور داشتند.

به گفته سبحانی‌فر نماینده مجلس،‌ وزرا و نمایندگان دولت در این جلسه درباره وضعیت اقتصادی کشور،‌ مردم و دولت بحث کردند و «مقرر شد تا درباره مدیریت سوخت تصمیم‌ جمعی گرفته شود.»

روز یکشنبه ۱۵ اردیبهشت،‌ پس از حواشی ایجاد شده درباره طرح سهمیه‌بندی بنزین، اعضای هیات رییسه مجلس اعلام کرده بودند در تصمیم مشترک کمیسیون انرژی مجلس با وزیر نفت به این نتیجه رسیدند که اجرای این طرح «به صورت موقت منتفی شود». نمایندگان مجلس همچنین اشاره کردند که طول تعلیق اجرای طرح سهمیه‌بندی نامشخص است.

پیش از این، علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیات رییسه مجلس از مخالفت نمایندگان با افزایش قیمت بنزین به دلیل شرایط بد اقتصادی  مردم و ریسک بالای آن خبر داده و گفته‌بود: ‌«قطعاً سهمیه‌بندی بنزین به کاهش مصرف منجر نخواهد شد و ممکن است تنها درآمد کمی را برای دولت داشته باشد.»   

با آن‌که عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور از ادامه داشتن روند بررسی جزییات طرح سهمیه‌بندی بنزین در دولت گفته بود،‌ بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت آغاز طرح سهمیه‌بندی بنزین را آن‌طور که رسانه‌ها منعکس کرده بودند، به کلی رد کرده و «دروغ» خوانده بود.

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More