شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تلخ‌ترین روز دو کلانشهر از آغاز همه‌گیری؛ ثبت بیشترین تعداد جان‌باختگان روزانه بر اثر کرونا در تهران و تبریز

روسای ستاد مقابله با کرونا در  تهران و تبریز اعلام کردند که روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه «تلخ‌ترین روز» این دو شهر از زمان شیوع کرونا رقم خورده و در هر دو کلان‌شهر تهران و تبریز رکورد بیشترین  «تعداد جان‌باختگان روزانه بر اثر کرونا» به ثبت رسیده است.

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در پایتخت، اعلام کرد که روز سه‌شنبه هشتم مهر ماه یکی از تلخ‌ترین روزها از زمان شیوع کرونا بوده است و «ما شاهد بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در تهران بودیم و بالاترین رکورد فوتی‌های کرونا در پایتخت ثبت شده است.»

زالی گفت ما پیشتر بیشترین شمار جان‌باختگان کرونا را در روزهای  بیست و هشتم اسفند ۹۸، چهارم فروردین ، دوم و چهارم مردادماه ۹۹ داشتیم ولی آمار جان‌باختگان روز سه‌شنبه هشتم مهر ماه  از همه پیک‌های قبلی مرگ و میر بر اثر کرونا بالاتر بود و قدر مطلق فوتی در تهران در ارتباط با کرونا در این روز بالاترین رکورد ثبت شده مرگ و میر ثبت شده در استان تهران بوده است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در پایتخت آمار جان‌باختگان روز سه‌شنبه تهران را اعلام نکرد. این در حالی است که یک هفته قبل ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران، گفته بود که «از زمان آغاز موج سوم کرونا تعداد فوتی‌ها در طول روز به ۹۰ هم رسیده و احتمال افزایش فوتی‌ها بیشتر از موج اول و دوم وجود دارد.»  خداکرمی پیشتر نیز رکورد پایتخت در جان‌باختگان بر اثر کرونا طی یک روز را  در اوایل مرداد ماه را بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر طی یک روز اعلام کرده و گفته بود بعد از کاهش مرگ و میر در اواخر مرداد این تعداد به ۵۰ تا ۶۰ نفر رسید.

علیرضا زالی فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران در آمار  از شمار بستری‌شدگان نیز اعلام کرد که در بیست و چهار ساعت منتهی به عصر چهارشنبه، دست‌کم ۸۷۰  بیمار جدید مبتلا به کرونا در بخش‌های عادی و ۱۶۸ بیمار نیز در بخش‌های وِیژه بیمارستان‌های تهران بستری شدند.

او گفت که براساس آمارهای رسمی میزان بستری موارد جدید ابتلا به کرونا طی دو روز گذشته حدود یک هزار نفر در روز بوده است که «نگران کننده» است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در پایتخت خواهان اجرای فوری محدودیت‌ها در تهران شد و گفت که ما محدودیت‌هایی را در اول هفته‌جاری پیشنهاد دادیم ولی تاکنون پاسخ روشنی دریافت نکردیم.

زالی افزود که ما آماده هستیم بسته محدودیت‌ها از روز شنبه آینده اعمال شود و همچنین «جرایم بازدارنده عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و عدم استفاده از ماسک» نیز از پیشنهادات ستاد مقابله با کرونای تهران است که در صورت تایید ستاد ملی مقابله با کرونا آماده اجرای این محدودیت‌ها از روز شنبه هستیم.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در پایتخت هشدار داد که تاخیر در اجرای محدودیت‌ها در تهران می‌تواند در شرایط فعلی پایتخت که بحرانی است و در وضعیت کاملا قرمز به‌سر می‌برد، نگرانی زاید الوصفی را ایجاد کند.

تلخ‌ترین روز کرونایی  در تبریز؛ شمار جان‌باختگان روزانه بر اثر کرونا از ۳۰ نفر در روز گذشت

همزمان بهروز مهدوی، فرماندار و رییس ستاد مبارزه با کرونای تبریز نیز با تاکید براینکه «تعداد فوتی‌های بیماران کرونا در تبریز از تعداد فوتی‌های عادی پیشی گرفت و آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در شهرستان تبریز به شدت افزایش یافته و به بالای ۳۰ نفر در شبانه روز رسیده است.»

مهدوی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی نحوه ارتقاء اجرای پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از کووید-۱۹ در تبریز، تاکید کرد که رسیدن شمار مرگ روزانه بر اثر کرونا به به بالای ۳۰ نفر در شبانه روز در تبریز، بسیار نگران کننده است و این آمار همچنان سیر صعودی دارد.

فرماندار تبریز افزود که در اوایل سال که ورودی‌های شهرها کنترل و بسیاری از اماکن عمومی و اصناف تعطیل بود، روزانه کمتر از ۱۰ نفر فوتی داشتیم اما اکنون آمار مرگ و میر کروایی بیش از ۳۰ نفر در هر روز شده است و این در حالی است حساسیت دستگاه‌ها و مردم نسبت به موضوع کاهش یافته و نوعی بی‌تفاوتی حاکم شده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More