شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تعداد مصدومان زلزله خوزستان به ۱۱۵ نفر رسید

امین زرگر، رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان خوزستان، از افزایش مصدومین زلزله روز دوشنبه ۱۷ تیرماه در به ۱۳۵ نفر خبر داد. همزمان نیروهای ایمنی و امدادی به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، زرگر روز سه‌شنبه ۱۸ تیرماه اعلام کرد تمامی پایگاه‌های شهری و جاده‌ای اورژانس ۱۱۵ و همچنین کلیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان جهت پذیرش مصدومان احتمالی و اقدامات درمانی در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

ساعت ۱۱.۳۰صبح روز دوشنبه، زمین‌لرزه‌ استان خوزستان در جنوب ایران را لرزاند.

 مرکز این زمین‌لرزه بین دو شهر مسجد سلیمان و ایذه و در عمق ۱۷ کیلومتری زمین بوده است. در این زلزله ۵۶ روستا تا شعاع ۱۵ کیلومتری در معرض خطرات ناشی از لرزه‌ها قرار گرفته‌اند.

بنا به گزارش‌های مردمی در رسانه‌های اجتماعی در نقاط مختلفی از بخش گلگیر شهرستان مسجدسلیمان برخی از دیوارهای منازل قدیمی و فرسوده فرو ریخته و دیوارهای بعضی از منازل نیز ترک برداشته است.

همزمان مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: قطعا این پس‌لرزه‌ها به مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده ادامه دارد.

 

 بیشترین خسارت‌ها در شهر مسجدسلیمان

 

هدایت‌الله خادمی، عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان، اعلام کرد بیش‌ترین خسارات زلزله روز دوشنبه در این استان مربوط به شهر مسجدسلیمان بوده است.

خادمی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا گفت: «زلزله در شهر مسجدسلیمان ۵/۷ ریشتر بوده و جز یک مورد سکته قلبی، تلفات جانی در این شهرستان اتفاق نیفتاده است.»

نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت اوضاع در حال حاضر تحت کنترل است و مردم نیز به اماکن امن منتقل شده‌اند.

همزمان، علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، از اسکان بیشتر از ۱۰۰۰ نفر از زلزله‌زدگان خبر داده است. او اعلام کرد که با توجه به امکان زمین‌لرزه‌های بیشتر، این نهاد ۳۵۰ چادر بین مردم توزیع کرده است.

خدادادی گفت:‌ «چهار اردوگاه اسکان اضطراری در سالن‌های ورزشی عفاف، نمره ۴۰، تختی و سالن رزمی مسجدسلیمان و یک اردوگاه نیز در بخش گلگیر با ظرفیت ۳۰۰ چادر امدادی برپا شد.»

 

ثبت ۲۲ زلزله، روزی یک لرزه در مسجدسلیمان

 

خبرگزاری ایسنا در گزارشی دیگر از وقوع و ثبت ۲۲ زمین‌لرزه از ظهر دوشنبه در مسجدسلیمان خبر داده است.

بنا بر این گزارش سه زلزله به بزرگی ۴، ۴/۷ و ۴/۱ ریشتر نیز تاکنون مسجدسلیمان را لرزانده است. مقام‌های دولتی از احتمال زمین‌لرزه‌های بیشتر خبر داده‌اند.

با این حال یک عضو هیات علمی دانشگاه در این استان به ایسنا گفته است که به طور میانگین وقوع تقریبا روزی یک یا دو زلزله پشت سر هم با بزرگی کوچک در مسجدسلیمان طبیعی است و مردم نباید به شایعات توجه کنند.

با این حال او هشدار داد که نمی‌توان دقیقا پیش‌بینی کرد زمین‌لرزه اصلی چه زمانی اتفاق می‌افتد.

 

 تاسیسات نفت و گاز سالم ماندند

 

احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ایران، اعلام کرد که زلزله‌های اخیر خسارتی به تاسیسات نفت و گاز در استان خوزستان وارد نکرده، ولی نیروهای ایمنی در حالت آماده باشند.

او همچنین از اعزام نیروهای آتش‌نشانی، ایمنی و محیط‌زیست به سمت تاسیسات این منطقه خبر داد.

پیش‌تر، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز مسجدسلیمان اعلام کرده بود فعالیت‌های عملیاتی تاسیسات نفت‌ و گاز بدون وقفه ادامه دارند.

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More