شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تشدید محدودیت‌ها و گسترش فعالیت گشت‌های تذکر لسانی برای مقابله با طغیان کرونا در خوزستان

با افزایش نزدیک به دو هزار نفر بر شمار بیماران مبتلا به کرونا در استان خوزستان طی چهار روز، مقام‌های این استان بر لزوم تشدید محدودیت‌ها در شهرها و روستاها تاکید کردند و فرماندار اهواز از گسترش فعالیت گشت‌های تذکر لسانی برای مقابله با کرونا خبر داد.

جمال عالمی نیسی گفت که خیابان‌های اصلی شهر اهواز برای جلوگیری از ترددهای غیر ضروری و  پیشگیری از کرونا مسدود شده‌اند، از راه‌اندازی گشت‌های تذکر لسانی مقابله با کرونا خبر داد و گفت که «گشت‌های نظارت بر اصناف و اکیپ‌های تذکر لسانی به صورت شبانه روز و مستمر درحال فعالیت هستند.»

فرماندار اهواز گفت که به منظور پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، برخی از دستفروشان و بازارها از جمله الغدیر، عبدالحمید، جمعه بازار، بازار شب کوروش و دستفروشان خیابان‌های مرکز شهر برای پیشگیری از بیماری کرونا جمع آوری و تعطیل شدند و در بازارهای کیان و صدف نیز محدودیت هایی اعمال می‌شود.

جمال عالمی نیسی تاکید کرد که در شهر الهایی و روستاهای دغاغله، جسانیه و غیزانیه با توجه به تعداد زیاد اصناف، واحدهای صنفی غیر ضروری و متخلف پلمب می‌شوند و شهرداری اهواز و پلیس راهور نظارت بیشتری بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بخش حمل و نقل و تاکسی‌ها خواهند داشت.

فرماندار اهواز همچنین از عملکرد ضعیف شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در اقدامات پیشگیرانه کرونا در پمپ بنزین‌ها انتقاد کرد و تاکید کرد که کلیه جایگاه‌های سوخت باید ضمن استفاده از دستکش و مواد ضدعفونی، پروتکل‌های بهداشتی را نیز رعایت کنند، کم کاری در این زمینه پذیرفته نیست.

تشدید محدودیت‌ها در اهواز دومین اقدام برای کنترل روند پر شتاب ابتلا به کرونا در خوزستان پس از تعطیلی ادارات و واحدهای صنفی در ۱۶ منطقه استان خوزستان است اما این اقدامات تاکنون اثر بخش نبوده است و علی احسان‌پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز روز شنبه خبر داد که با جان باختن ۱۵ نفر در بیست و چهار ساعت گذشته، شمار بیماران جان‌باخته بر اثر کرونا در خوزستان به ۳۵۱ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز همچنین از شناسایی ۳۳۱ بیمار جدید در بیست و چهار ساعته گذشته در شهرهای مختلف خوزستان خبر داد و گفت که با احتساب بیماران جدید، شمار مبتلایان به کرونا در خوزستان به شش هزار و ۶۳۶ نفر افزایش یافته است.

همزمان سعید نمکی، وزیر بهداشت، با تایید افزایش موارد ابتلای قطعی به کرونا در استان خوزستان، شامگاه شنبه هشدار داد که استان‌هایی مانند لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استان‌های همجوار با خوزستان نیز ممکن است در خطر شیوع کرونا قرار داشته باشند.

این درحالی است که روند افزایشی در تعدادی دیگر از استان‌های ایران نیز ادامه دارد. در استان فارس روز شنبه ابتلای ۱۴۷ بیمار جدید کرونا با آزمایش مثبت، قطعی شد و به این ترتیب شمار بیماران مبتلا به کرونا در این استان به ۴ هزار و ۷۷۰ نفر رسید

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پس از ارائه این آمار، خواستار استفاده همه شهروندان شیرازی و دیگر شهرهای استان فارس از ماسک  شد.

همزمان موسی خادمی، استاندار لرستان،  با بیان اینکه «طبق استاندارد وزارت بهداشت بیشتر شهرهای استان در وضعیت قرمز یا زرد هستند و هیچ شهرستان سفیدی در استان نداریم»، گفت که «به دلیل نداشتن نقطه سفید در لرستان، راهپیمایی روز قدس در استان به طور کامل منتفی  خواهد بود.»

خادمی گفت که «از اول اردیبهشت  تاکنون تعداد مبتلایان به کرونا در استان دو برابر و در برخی  شهرستانها به دو نیم برابر رسیده است.»

او با تاکید بر اینکه استان لرستان کاملا در وضعیت هشدار قرار دارد، گفت که از هموطنان درخواست داریم که به استان سفر نکنند، ما به دنبال راه‌هایی برای کاهش روند مسافرت‌ها هستیم.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی لرستان در شبانه روز گذشته با افزوده شدن ۹۰ بیمار جدید کرونا با تست مثبت، شمار بیماران مبتلا به کرونا در این استان از سه هزار و ۲۵ نفر رسید.

مهدی محمدی، رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، نیز از افزایش ۸۶ بیمار مبتلا به کرونا با آزمایش مثبت و قطعی بر تعداد بیماران مبتلا به کرونا در این استان طی بیست و چهار ساعت منتهی به روز شنبه خبر داد.محمدی گفت که تعداد مبتلایان به کرونا در این استان به دو هزار و ۶۳۵ نفر رسیده است.

در آذربایجان غربی نیز در شبانه روز گذشته با مثبت شدن آزمایش کرونای ۷۹ بیمار جدید، ابتلای آنها قطعی شد و شمار مبتلایان به کرونا در این استان به سه هزار و ۷۳۹ نفر رسیده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More