شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ترکیه، تتلو را به خواست ایران بازداشت کرد

امیرحسین مقصودلو، خواننده ایرانی با نام هنری «تتلو»،‌ با درخواست نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از سوی پلیس ترکیه بازداشت شده و مقام‌های پلیس ایران می‌گویند کارهای انتقال او در حال انجام است.

احمد نوریان،‌ سخنگوی نیروی انتظامی،‌ روز سه‌شنبه هشتم بهمن‌ماه در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان در این زمینه اظهار کرد: «به علت پرونده‌ای قضایی که برای تتلو در ایران تشکیل شده بود،‌ اعلان قرمز اینترپل برای این فرد اعلام و او در ترکیه بازداشت شد.»

تتلو با انتشار تصویری در صفحه اینستاگرامش، بازداشت خود را تایید کرده است. او اعلام کرد که پلیس ترکیه به او گفته‌ دولت ایران به دنبال او است. 

تتلو نوشت: «تا الان نمی‌خواست،‌ حالا ما داریم می‌ریم لندن میخوان.»

«روناک»،‌ مدیر برنامه‌های این خواننده، اعلام کرده تتلو که سال‌ها ساکن ترکیه بود، بعد از مدت‌ها ویزای بریتانیا را دریافت کرد و هنگام سفر به این کشور، از سوی پلیس در استانبول بازداشت شد.

به گفته سخنگوی نیروی انتظامی ایران، تتلو پس از طی مراحل اداری به ایران بازگردانده می‌شود.

رسانه‌های ایران اتهام این خواننده را اهانت به شخصیت‌های مذهبی شیعیان طی یکی از کنسرت‌هایش اعلام کرده‌اند.

پیشتر، غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای،‌ سخنگوی وقت قوه قضائیه، در مهرماه سال گذشته ‌اعلام کرد که دستگاه قضایی برای این خواننده به دلیل اظهاراتش حین زندگی و فعالیت در خارج کشور پرونده تشکیل داده و حکم غیابی برای او صادر می‌کند.

تتلو متولد سال ۱۳۶۶ در تهران است که کار هنری خود را در سال ۱۳۸۳ و با انتشار آثارش در یک وبلاگ آغاز کرد. نخستین آلبوم او با نام «زیر همکف» منتشر شد.

سابقه بازداشت‌ و خوانندگی برای نیروهای نظامی

تتلو یک بار در آذرماه سال ۱۳۹۲ از سوی پلیس امنیت اخلاقی ایران بازداشت و پس از چند روز مجددا آزاد شد. او پس از آزادی با انتشار نامه‌ای در صفحه فیس‌بوک خود از طرفدارانش عذرخواهی کرد.

در تابستان سال ۱۳۹۴، در جریان مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای اروپایی و آمریکا، این خواننده با مجوز و حمایت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی یک موزیک ویدئو را با عنوان «خلیج فارس حق مسلم ماست» روی عرشه یکی از ناوهای نیروی دریایی جمهوری اسلامی در خلیج فارس تولید و منتشر کرد.

این اثر او و همکاری با نیروهای نظامی با واکنش کاربران در فضای مجازی و رسانه‌ها مواجه شد.

با این حال، او همچنین سابقه حضور در مراسم و برنامه‌های مورد حمایت حکومت از جمله موزه صلح تهران در سال ۱۳۹۴ برای تقدیر از سوی جانبازان جنگ ایران و عراق را دارد.

این خواننده یک بار دیگر نیز در شهریورماه سال ۱۳۹۵ بازداشت شد. در آن زمان اتهام او «تشویق جوانان به فساد و فحشا» عنوان شد. 

تتلو در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ نیز از کاندیداهای جریان اصولگرا، محمدباقر قالیباف و پس از انصراف او از ابراهیم رئیسی، رییس فعلی قوه قضائیه، حمایت کرد.

او در زمستان سال ۱۳۹۶ اعلام کرده بود که به صورت موقت از دنیای موسیقی ایران خداحافظی می‌کند.

اظهارات و پست‌های او در رسانه‌های اجتماعی درباره مسائل عمومی بارها با واکنش‌های گسترده کاربران مواجه شده است.  یک بار نیز در پاییز سال گذشته اینستاگرام یکی از پست‌های او را به دلیل جملات توهین‌آمیز علیه زنان مسدود کرد. 

بازداشت این خواننده در ترکیه و بازگرداندن او به کشور به دلیل اظهاراتش در یک کشور دیگر با انتقاد و واکنش کاربران رسانه‌های اجتماعی روبه‌رو شده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More