شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ترامپ: ایران به هر آمریکایی حمله کند، به ۵۲ نقطه از جمله نقاط بسیار مهم برای فرهنگ ایرانی حمله می‌کنیم

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، به مقام‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص حمله به آمریکایی‌ها در پاسخ به کشته‌شدن قاسم سلیمانی هشدار داد و در صفحه توییتر خود نوشت:«ما به ۵۲ نقطه به نیت شمار آمریکایی‌های گروگان‌ گرفته شده از سوی ایران در سال‌های گذشته حمله می‌کنیم. برخی از این نقاط برای ایران و فرهنگ ایرانی بسیار مهم‌اند.این اهداف و خود ایران، بسیار سریع و بسیار سخت زده خواهند شد.»

قاسم سلیمانی که  نزدیک به ۲۳ سال قبل فرمانده نیروی قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران، و از چهره‌های موثر و مورد اعتماد خامنه‌ای بود در نخستین ساعات بامداد جمعه در جریان هدف قرار دادن دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد به همراه ابومهدی مهندس، معاون حشد شعبی عراق، و ده تن از محافظان و همراهان‌شان کشته شد.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، ساعاتی بعد، کشته شدن سلیمانی تاکید کرد که «انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او آلودند.» دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، اما عصر جمعه در یک کنفرانس خبری تاکید کرد: «دستور هدف قرار دادن سلیمانی را برای جلوگیری از جنگ صادر کرده است، نه برای آغاز آن.» 

با تداوم هشدارهای مقام‌های جمهوری اسلامی بر «پاسخ نظامی» به کشته شدن قاسم سلیمانی،  رییس‌جمهوری آمریکا، شامگاه شنبه چهاردهم دی ماه در صفحه توییتر خود نوشت: «هشدار می‌دهم اگر ایران به هر آمریکایی، یا مواضع آمریکایی‌ها حمله کند،ما به ۵۲ نقطه به نیت شمار آمریکایی‌های گروگان‌ گرفته شده ازسوی ایران در گذشته حمله می‌کنیم. برخی از این نقاط برای ایران و فرهنگ ایرانی بسیار مهم‌اند. این اهداف و خود ایران، بسیار سریع و بسیار سخت زده خواهند شد. تهدید آمریکا دیگر بس است.»

ترامپ با تاکید براینکه «در انتقام‌جویی از حمله ما به رهبر تروریست‌شان که یک آمریکایی را کشت، بسیاری را مجروح کرد و بسیاری دیگر را در طول حیاتش کشت از جمله صدها معترض ایرانی‌، ایرانی‌ها دم از حمله به مواضع ما می‌زنند»، نوشت: «سلیمانی در تدارک حملات دیگری بود.»

همزمان مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، نیز در واکنش به هشدار کتائب حزب‌الله مبنی بر اینکه «نیروهای امنیتی عراق باید از عصر یک‌شنبه تا شعاع یک کیلومتری از پایگاه‌های آمریکایی دور شوند»، در صفحه توییتر خود نوشت: «اوباش کتائب حزب‌الله متعلق به ایران، به نیروهای امنیتی عراقی می‌گویند پست‌هایشان در حفاظت از سفارت آمریکا در بغداد، و دیگر اماکن محل کار آمریکایی‌ها در کنار مردم خوب عراق را ترک کنند.»

پمپئو‌ افزود: «این که حاکمیت ایران طرز کار دولت عراق را تعیین می‌‌کند، زندگی میهن‌پرستان عراقی را به خطر می‌اندازد. مردم عراق می‌خواهند از یوغ ایران رها شوند. و در همین راستا اخیرا کنسولگری ایران را سوزانده و با خاک یکسان کردند.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More