شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ترامپ: احتمال دیدار با روحانی وجود دارد، می‌توانیم مشکل تورم ایران را ۲۴ ساعته حل کنیم

 

 دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، ضمن اشاره به وضعیت تورم و مشکلات اقتصادی ایران گفت احتمال دیدار او با حسن روحانی، همتای ایرانی‌‌اش، در خلال نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک وجود دارد. به گفته ترامپ، آمریکا می‌تواند مساله تورم ایران را ظرف ۲۴ ساعت حل کند.

 رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه سیزدهم شهریور، در حاشیه نشست بررسی وضعیت توفان دوریان، در جمع خبرنگاران در کاخ سفید درباره وضعیت ایران نیز گفت: «نرخ تورم‌شان در حدی است که تعداد کمی تا به حال چنین نرخ تورمی دیده‌اند. موقعیت غم‌انگیزی است. آن‌ها می‌توانند آن [مشکل تورم] را خیلی سریع حل کنند. ما می‌توانیم آن را در ۲۴ ساعت حل کنیم.»

 ترامپ همچنین در پاسخ پرسشی درباره احتمال دیدار او با روحانی در نیویورک گفت:«حتما، هر چیزی ممکن است. آن‌ها می‌خواهند مشکل‌شان را حل کنند.» او همچنین گفت که برای مذاکره با ایران، آمریکا به وساطت هیچ کشوی نیازی ندارد و به‌طور مستقیم وارد مذاکره می‌شود.

 ترامپ با اشاره به تلاش‌های دولت فرانسه برای دیدار روسای جمهوری ایران و آمریکا گفت: «من از اقدام‌های مکرون، رییس جمهور فرانسه، تشکر می‌کنم. اما ما از طریق امانوئل مکرون مسائل خود را پی‌گیری نمی‌کنیم.»

 رییس جمهوری آمریکا در بخشی دیگری از صحبت‌های روز چهارشنبه‌اش در کاخ سفید تاکید کرد که ایالات متحده به هیچ وجه تحریم‌ها علیه ایران را بر نمی‌دارد.

 پیشتر برایان هوک، رییس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا، روز چهارشنبه در یک نشست خبری اعلام کرده بود که واشنگتن هیچ معافیتی از تحریم‌ها در رابطه با خط اعتباری مورد نظر فرانسه برای کمک به ایران، در نظر نخواهد گرفت.

 روز سه‌شنبه ژان ایو لو دریان، وزیر خارجه فرانسه، گفته بود مذاکره درباره ایجاد یک خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری که ضمانتش درآمد نفتی ایران است، ادامه دارد. این تلاش‌ها در حالی انجام می‌شود که راه‌اندازی این خط منوط به رضایت ایالات متحده آمریکا است. برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه هم روز سه‌شنبه دوازدهم شهریور، راهی واشنگتن شد تا درباره سازوکار این مکانیسم اعتباری صحبت کند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More