شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ترامپ: آمریکا برای کمک به ایرانی‌ها در مبارزه با کرونا آماده است

همزمان با بالاگرفتن شیوع ویروس کرونا و افزایش آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا کرونا در ایران، دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده اعلام کرد که آمریکا در صورت درخواست ایران، به ایرانی‌ها برای مبارزه با کرونا کمک می‌کند.

رییس جمهوری آمریکا عضر شنبه دهم اسفند ماه، گفت: «اگر بتوانیم به ایرانیان برای حل این مشکل کمک کنیم، قطعا مایلیم این کار را انجام دهیم. تمام کاری که آنها باید انجام دهند این است که باید درخواست[کمک] کنند.» 

سخنان رییس جمهوری آمریکا در حالی بیان شد که روز شنبه اولین مورد مرگ بر اثر کرونا در آمریکا نیز تایید شد و این ویروس چین و چهل کشور را درگیر کرده و در ایران که حدود دوازده روز از اعلام رسمی شیوع آن می‌گذرد به سراسر کشور گسترش یافته، جان صدها تن را گرفته و شمار بیشتری از نیز با عنوان مشکوک به کرونا یا مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

مقامات رسمی بهداشت و درمان در واشنگتن آمریکا روز شنبه اولین مورد مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا تایید کردند.

بیماری که بر اثر کرونا جان خود را از دست داد یک مرد ۵۰ ساله بود که با منشا نامشخص به کرونا مبتلا شده بود؛ با فرد مبتلایی در تماس نبوده و هیچ‌گونه سفری نیز نداشته است.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده، ساعتی بعد از اعلام مرگ اولین قربانی کرونا در آمریکا، در یک کنفرانس خبری از شهروندان این کشور خواست تا از سفر به مناطقی که ویروس کرونا در آن شیوع بیشتری دارد همانند کره جنوبی و ایتالیا، خودداری کنند. ترامپ همچنین گفت که در حال مذاکره با مدیران داروسازی برای تهیه واکسن ویروس کرونا است.

همزمان مایک پنس، معاون رییس‌جمهوری آمریکا، اعلام کرد شهروندان همه کشورهایی که در ۱۴ روز گذشته به ایران سفر کرده‌اند به دلیل جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، اجازه ورود به آمریکا را نخواهند داشت.

جی اینسلی، فرماندار ایالت واشنگتن، نیز پس از تایید مرگ یک نفر بر اثر بیماری کرونا، در این ایالت وضعیت اضطرارای اعلام کرد و گفت: «این موقعیت اضطراری برای تدابیر پیشگیرانه و اطمینان از سلامتی و ایمنی کسانی است که در ایالت واشنگتن زندگی می‌کنند.»

از سوی دیگر نانسی مسیونیر، مدیر مرکز ملی ایمن‌سازی و بیماری‌های تنفسی درباره شیوع این بیماری گفت: «شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا در حال حاضر فقط به برخی اجتماعات محدود شده است و گسترش سراسری از وجود ویروس کرونا در آمریکا مشاهده نشده است و دولت فدرال در تلاش است تا این راه را ادامه دهد.»

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا، اما ضمن انتقاد از سیاست‌های درمانی دولت ترامپ از افزایش بودجه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در کنگره خبر داد و در صفحه توییتر خود نوشت: «کنگره برای اطمینان از دسترسی دولت به منابع مورد نیاز برای مبارزه با این ویروس کشنده و ایمن نگه داشتن آمریکایی‌ها اقداماتی را انجام می‌دهد. نمایندگان در تلاش‌اند تا روی بسته بودجه‌ای کار کنند که امیدواریم هفته آینده به آن رای دهیم.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More