شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ترامپ، آیت‌الله خامنه‌ای را تحریم کرد

دونالد ترامپ، رییس جمهوری  آمریکا می‌گوید:‌تحریم‌های این کشور علیه ایران، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را مورد هدف قرار می‌دهد.

او افزود:  آمریکا به  دنبال جنگ با ایران نیست و به شدت خواستار دستیابی به یک توافق با ایران است.

او در ادامه گفت آمریکا از ایران می‌خواهد به حمایت از گروه‌های تروریستی پایان دهد.

او فرمان اجرایی جدیدی را در راستای تحریم‌های جدید علیه ایران به امضا رساند.

دونالد ترامپ با قدردانی از مردم ایران، گفت که ایران توان این را دارد که خیلی سریع رشد و پیشرفت داشته باشد،‌ اما رژیم ایران اجازه داشتن سلاح هسته‌ای را ندارد.

از سوی دیگر دفتر نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در  امارات متحده عربی در توییتی نوشت که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در حال گفت‌وگو با  امارات متحده عربی برای ایجاد یک ائتلاف جهانی برای مقابله با بزرگ‌ترین کشور حامی تروریسم در جهان (ایران) است.

وزیر خزانه‌داری آمریکا همچنین در نشست خبری پس از امضای فرمان اجرایی جدید، گفت ما اقدامات بد را تحریم می‌کنیم و شک نکنید که پول‌های زیادی را مسدود خواهیم کرد.

او گفت: مجاری مالی سپاه پاسداران از طریق تحریم‌‌های جدید متوقف خواهد شد.

منوچین تاکید کرد: این فشار حداکثری آمریکا به رژیم ایران خواهد بود.

او گفت: در مورد گزینه نظامی صحبتی نخواهد کرد.

 در این راستا  وزیر خزانه‌داری آمریکا همچنین اعلام کرد، دولت این کشور قصد دارد در روزهای آتی هفته جاری محمدجواد ظریف،‌ وزیر امور خارجه ایران، را نیز به لیست تحریم‌های خود اضافه کند.

ترامپ همچنین در مورد افزایش تحریم‌ها گفته است: «ما به افزایش فشار به ایران ادامه می‌دهیم تا زمانی که دست از فعالیت‌های خطرناک خود دست بردارد.»

هدف از این تحریم‌ها فشار به دفتر رهبر جمهوری اسلامی برای جلوگیری از دسترسی او و سازمان‌های وابسته به او به منابع مالی عنوان شده است.

عباس غلامشاهی، رمضان زیراهی، یدالله بادین، منصور روانکار و علی عظمایی، از فرماندهان نیروی دریایی سپاه هم در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

همچنین امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، علیرضا تنگسیری، ششمین فرمانده نیروی دریایی سپاه، محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی از دیگر فرماندهان سپاه هستند که در لیست تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفتند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More