شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تذکر به چند مدرسه به دلیل گرفتن رضایت‌نامه از والدین برای حضور فرزندانشان در مدرسه 

 

 

رییس حوزه وزارتی آموزش و پرورش اعلام کرد که مدارس حق ندارند از والدین برای حضور فرزندانشان در مدرسه رضایت‌نامه دریافت کنند. در همین حال دو عضو شورای شهر تهران نسبت به بازگشایی مدارس ابراز نگرانی کردند. 

علی باقرزاده، رییس حوزه وزارتی آموزش و پرورش، روز جمعه ۱۴ شهریور گفت: «چند مدرسه در استان البرز اقدام به اخذ رضایت‌نامه کرده‌اند که به آنها تذکر داده شده است.» 

برگه‌های رضایت‌نامه‌ای در فضای مجازی منتشر شده که در آن از والدین خواسته شده اعلام کنند مسئولیت سلامتی فرزندانشان بر عهده خود آنان است. 

 

 

با وجود مخالفت‌ها وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده که مدارس از ۱۵ شهریور بازگشایی خواهند شد.

عباس آقازاده، رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی، نسبت به وقوع «فاجعه انسانی» پس از بازگشایی مدارس هشدار داده است.  

برخی از اعضای شورای شهر تهران نیز نسبت به بازگشایی مدارس ابراز نگرانی کرده‌اند. 

آرش حسینی میلانی، عضو شورای شهر، در توییتر خود نوشت: «تصور شیوع کرونا در بین دانش‌آموزان کشور وحشتناک است.» 

او از حسن روحانی خواست که توصیه جامعه پزشکی را جدی بگیرد و بازگشایی حضوری مدارس را متوقف کند. 

همچنین زهرا نژادبهرام، دیگر عضو دیگر شورای شهر، نوشت: «به عنوان یک مادر به تمامی پدران و مادران کشورم حق می‌دهم که در جریان بازگشایی مدارس، نگران سلامت فرزندان دلبندشان باشند.» 

او تاکید کرد: «ستاد ملی کرونا باید برنامه‌ریزی دقیق برای صیانت از سلامت دانش‌‌آموزان و رفع این قبیل نگرانی‌ها را بیش و پیش از هر چیز اولویت خود قرار دهد.» 

با این حال رییس حوزه وزارتی آموزش و پرورش درباره این مخالفت‌ها گفت که مرجع قابل قبول در این‌باره ستاد ملی کروناست. 

وزیر آموزش پرورش اعلام کرده که در ۳۵ درصد مدارس که تعداد دانش‌آموزان کمتر از ۵۰ نفر است و می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فاصله را رعایت کنند، کلاس‌ها طبق روال عادی برقرار است. 

به گفته محسن حاجی میرزایی، در ۶۵ درصد مدارس نیز اصل بر حضوری بودن کلاس‌هاست، اما در جایی که تعداد دانش‌آموزان زیاد است رعایت فاصله ممکن نیست و حضور دانش‌آموزان به صورت زوج و فرد خواهد بود. 

 

 

در همین حال عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، گفت که از روز شنبه اصل بر حضور دانش‌آموزان است، اما این حضور انعطاف‌پذیر است و شوراهای مدارس می‌توانند حضور دانش‌آموزان را تقسیم‌بندی کنند. 

شورای مدرسه از مدیر مدرسه، نماینده معلمان و نماینده‌ اولیا تشکیل می‌شود. 

 مدیرکل آموزش و پرورش تهران همچنین گفت که مدارس زنگ تفریح ندارند و دانش‌آموزان از سوی مدیران حاضر در کلاس درس و مربی بهداشت در حیاط مدرسه رصد می‌شوند. 

مقام‌های تعدادی از استان‌ها اعلام کرده‌اند که کلاس‌ها در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز برگزار نخواهد شد. 

خبرگزاری ایسنا در گزارشی نوشت که «علی‌رغم توضیحات ارائه‌شده مشخص نیست چه تعداد از مدارس در سراسر کشور آموزش حضوری را تجربه خواهند کرد» و «تقسیم‌بندی و گروه‌بندی‌ها در مناطق زرد چگونه است». 

یکی از نگرانی‌های خانواده‌ها وضعیت سرویس‌های مدارس است. 

مدیر کل آموزش و پرورش تهران گفت: «پروتکل‌های مربوط به هر نوع سرویس مدرسه مجزا و متفاوت است. برای مثال باید تنها ۵۰ درصد از ظرفیت ون‌ها استفاده شود که مسئولیت آن برعهده‌ فرمانداری‌ها است.» 

مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سرویس‌های مدارس هم گفت: «استفاده از ماسک، دستکش و ضدعفونی مستمر خودرو از الزاماتی است که حتما باید انجام شود و در حوزه سرویس مدرسه نیز باید انجام شود و دانش‌آموزان نیز در طول سفر موظف به استفاده از ماسک هستند.»   

بازگشت دانش‌آموزان به مدارس به نگرانی برخی خانواده‌ها منجر شده است. شماری از کاربران در رسانه‌های اجتماعی نوشته‌اند که فرزندان خود را به دلیل نگرانی از شیوع کرونا به مدرسه نخواهند فرستاد.

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، پیشتر تایید کرده بود که مدارس و دانشگاه‌ها یکی از «خطرناک‌ترین محل‌ها برای انتشار این ویروس» است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More