شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تداوم بحران برف در گیلان؛ نماینده لنگرود: از وضعیت روستاها هیچ اطلاعی نیست

در حالی که وضعیت بحرانی ناشی از بارش برف همچنان در استان گیلان به ویژه شرق این استان ادامه دارد و هفت نفر نیز در این استان کشته شده‌اند، نماینده لنگرود گفت که «مدیران کل برق استان توانایی رفع این مشکل را ندارند» و بازرس کل استان گیلان نیز از «برخورد قانونی» با مدیران این استان خبر داد.

سیف‌الله مسرور، بازرس کل استان گیلان، روز چهارشنبه ۲۳ بهمن به ایسنا گفت: «ارزیابی مثبتی از عملکرد مدیران در پی بارش برف نداریم. با مدیرانی که وظایف‌شان را به نحو صحیح انجام نداده‌اند، در چارچوب قانون برخورد می‌کنیم.»

او ادامه داد: «به عنوان مسئول نظارتی از شرایط موجود گله‌مند هستم و به نظرم اگر ستاد بحران هم تشکیل نمی‌شد، تفاوتی هم در شرایط موجود ایجاد نمی‌شد.»

بازرس کل استان گیلان تاکید کرد که «عملکرد مدیران ارزیابی و علل مشکلات بررسی می‌شود و در آینده نزدیک به اطلاع مسئولین، مردم و اصحاب رسانه می‌رسد.»

همچنین مهرداد لاهوتی، نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی، روز چهارشنبه ۲۳ بهمن، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که «برخی از مردم بیش از ۲۴ ساعت است که در راه مانده‌اند»، گفت: «راه‌های فرعی کاملا مسدود است و از مردم روستاها هیچ اطلاعی در دست نیست، نمی‌دانیم مردم آذوقه و مواد مورد نیاز در اختیار دارند یا خیر؟»

او با بیان این که «دکل‌های آسیب‌دیده برق هنوز تعمیر نشده»، ادامه داد: «قطع برق اساسی‌ترین مشکل شرق گیلان است، و هنوز ۶۵ درصد مشترکان با مشکل قطع برق مواجه هستند.»

این نماینده با تاکید بر این که اضافه کرد که آب شرق گیلان نیز کاملا قطع شده و فقط برای سی درصد از مشترکان استان آب وصل است.

حسین اسمعیل‌پور، فرماندار رودسر، نیز با تایید قطعی آب حوزه شهری، دلیل اصلی آن را «یخ‌زدگی شدید لوله‌ها» اعلام کرد. سیروس شفقی، فرماندار لنگرود، هم گفت: «قطعی برق مشکلات دیگری مانند افت فشار آب و قطعی آب در برخی روستاها و نقاط شهری را به دنبال داشته است.»

ارسلان زارع، استاندار گیلان اعلام کرد که از قطعی برق برای ۲۵۰ هزار مشترک گیلانی، تاکنون فقط برای ۸۵ هزار مشترک وصل شده و همچنین مشکل قطع آب برای نیمی از ۱۲ هزار مشترک آب استان همچنان وجود دارد. او همچنین به ادامه انسداد برخی از راه‌ها اشاره کرد و گفت: محور اسالم – خلخال همچنان مسدود است.

استاندار گیلان همچنین ادامه داد که قطعی برق موجب قطع ارتباط ۵۰ درصد از مشترکین اینترنت به ویژه در مناطق روستایی شده است. او گفت: «پارگی سیم های فشار قوی در مناطق جنگلی و صعب العبور نیاز به ترمیم دارد که وقت گیر خواهد بود.»

اورژانس گیلان از مراجعه ۷۳۵ نفر به مراکز درمانی به دلیل سرخوردگی ها، سقوط از سطح هم تراز، مسمومیت با گاز مونوکسید کربن و ... خبر داد.

پیشتر سخنگوی سازمان اورژانس شمار جان‌باختگان سقوط بهمن در روستای «رشته رودبالا» در شهرستان رودبار را دست‌کم پنج تن اعلام کرد و گفت که دو تن دیگر از شهروندان گیلانی نیز بر اثر حوادث ناشی از برف سنگین جان خود را از دست دادند.

مازیار غلامی، کارشناس هواشناسی گیلان، روز چهارشنبه به ایسنا گفت که رشت شب گذشته دمای ۹ درجه سانتی گراد زیر صفر را تجربه کرد و یخبندان سراسری در گیلان وجود دارد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More