شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تحریم ظریف از سوی آمریکا محور خطبه‌های نماز جمعه

بسیاری از امامان جمعه شهرهای مختلف ایران امروز جمعه ۱۱ مرداد به روال هر هفته، از تریبون نماز جمعه به تحریم‌ محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران واکنش نشان دادند و برخی هم به موضوعاتی پرداختند که از نظر آنها مشکل جامعه محسوب می‌شود.

 

علم‌الهدی در مشهد : عاقبت عیاشی‌ها و دست در دست دخترها داشتن‌، اعتیاد و مواد مخدر است

احمد علم‌الهدی خطیب موقت نماز جمعه مشهد می‌گوید آخر عیاشی‌ها و دست در دست دخترها داشتن‌، اعتیاد و مواد مخدر است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۱ مرداد در مشهد گفت: «جوانی که جفتک زدن و خوش‌گذرانی کردن و لذت نفسانی برایش توسعه پیدا کند»، شور و هیجان نخواهد داشت. او افزود: «آخر عیاشی کردن‌ها و دست در دست دخترها داشتن و حضور در مجالس لهو و لعب اعتیاد و مواد مخدر و رفتن به بیرون از کانون عفت است.»

علم‌الهدی جوانان و زائران استان خراسان رضوی را «قربانی قربانگاهی» خواند که به گفته او جریان‌های قدرت و ثروت با عنوان قطب‌گردشگری، بازار عیاشی به راه می‌اندازند.

به گفته او مشهد با «۳۲ میلیون زائر داخلی و خارجی»، بهترین بازار برای «سودجویی، پول پرستی و درآمدهای نامشروع جریان‌های قدرت و ثروت است.»

 

امام جمعه موقت تهران: دیپلماسی التماسی آمریکا به جایی نرسید

محمد جواد حاج‌علی اکبری، امام جمعه موقت تهران، تحریم وزیر امور خارجه ایران از سوی آمریکا را «رفتاری سبک و خنده‌دار خواند» و آن را مایه افتخار محمد جواد ظریف و دستگاه سیاست خارجی دانست. او همچنین گفت: این تحریم «نشان سقوط اخلاق و سیاست در آمریکا است.»

حاج‌علی اکبری افزود:‌ «دیپلماسی التماسی آمریکا به جایی نرسید و این قبیل کارها [تحریم] نشان دهنده سردرگمی آن‌ها است.»

 

امام جمعه اسالم گیلان: ازدواجی که با اینترنت شکل بگیرد با sms هم تمام می‌شود

محمد جواد باقری ارومی، امام جمعه اسالم گیلان می‌گوید ازدواجی که با اینترنت شکل بگیرد با sms هم تمام می‌شود و طلاق از فسخ معامله پراید آسان‌تر شده است.

امام جمعه اسالم از «آمار تکان دهنده سیزده میلیون جوان از سن ازدواج گذشته» ابراز نگرانی کرد و «چشم‌وهم چشمی‌ها و رقابت‌ها» را مانع تشکیل خانواده و «سست شدن بنیان خانواده‌ها و بروز طلاق عاطفی» در جامعه دانست.

محمد جواد باقری ارومی افزود: جوانان دهه هفتادی و هشتادی در برخی مواقع نیاز به هدایت انرژی دارند. اما متاسفانه گویا متولیان فرهنگ و اقتصاد مرده‌اند که جامعه ما به این روز افتاده است.»

 

امام جمعه دزفول: تحریم ظریف از سوی آمریکا را نشانه «شکست و ناکامی» آنهاست

محمدعلی قاضی دزفولی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دزفول، تحریم ظریف از سوی آمریکا را نشانه «شکست و ناکامی» آن در مقابل مردم ایران دانست. او از مردم خواست تا با شعار مرگ بر آمریکا از مسئولان جمهوری اسلامی حمایت کنند.

قاضی دزفولی در بخش دیگری از سخنانش، گفت: «دشمن در جنگ نرم خانواده را مورد هدف قرار داده است.»

امام جمعه دزفول از خانواده‌ها خواست تا در زمینه ازدواج، به جوانان سخت نگیرند و تشریفات، چشم وهم چشمی و مهریه‌های بالا را که به گفته او مانع ازدواج هستند، کنار بگذارند 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More