شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تحریم‌های جدید آمریکا؛ صنایع حمل‌ونقل دریایی و تولید سلاح متعارف ایران هدف قرار گرفتند

 

در راستای ادامه سیاست فشار حداکثری دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی، واشینگتن تحریم‌های جدیدی علیه صنعت حمل‌ونقل دریایی ایران و همچنین نهادهای مرتبط با تولید سلاح متعارف وضع کرد.

به گزارش رویترز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، اعلام کرد این کشور هفت نهاد و دو فرد را در رابطه با خطوط حمل و نقل دریایی جمهوری اسلامی ایران و نهادهای وابسته به آن تحریم کرده و علاوه بر آن تحریم‌هایی علیه نهادهای مرتبط با تولید سلاح‌های متعارف در ایران وضع شده است.

پمپئو با اشاره به ارسال سلاح از سوی ایران به کشورهای سوریه، عراق، یمن و دیگر نقاط دنیا، گفت تولید سلاح‌های متعارف در ایران یک تهدید همیشگی برای امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.

وزیر خارجه آمریکا در این زمینه به تحریم‌های پیشین این کشور در سپتامبر گذشته علیه وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران، سازمان صنایع دفاعی ایران و نیکلاس مادورو، رییس جمهوری ونزوئلا اشاره کرد.

او ادامه داد در دور جدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی، صنایع دریایی این کشور، سازمان صنایع هوا فضا و سازمان صنایع هوایی ایران به دلیل مشارکتشان در فروش و انتقال مستقیم یا غیرمستقیم سلاح یا تجهیزات تسلیحاتی از مبدا ایران یا برای استفاده به نفع ایران، در فهرست سیاه تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرند. 

پمپئو از قایق‌های جنگی، موشک‌ها و پهپادهای جنگی از جمله ابزارهای نظامی نام برد که «به رژیم ایران اجازه می‌دهد کارزار ترور جهانی خود را به پیش ببرد».

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد این کشور به همکاری با شرکای خود در جامعه بین‌المللی برای وارد آوردن فشار به رژیم ایران به منظور تغییر بنیادین رفتارش ادامه می‌دهد. او اضافه کرد: «کشورهای صلح‌دوست باید برای محدود کردن فعالیت‌های شرورانه ایران با یکدیگر همکاری کنند.»

با وجود باقی ماندن تنها چند روز از دولت دونالد ترامپ، واشینگتن به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی ادامه می‌دهد.

چند روز پیش آمریکا تحریم‌های جدیدی را  از جمله علیه «آستان قدس رضوی» و «ستاد اجرایی فرمان امام» و روسای آن‌ها وضع کرد. آمریکا پیش از این نیز شماری از نهادهای نظامی، امنیتی،‌ مالی و مذهبی زیرمجموعه علی خامنه‌ای را تحریم کرده بود.

روز سه‌شنبه نیز وزیر خارجه آمریکا ضمن ارائه گزارشی درباره ارتباط و حمایت امنیتی و لجستیکی جمهوری اسلامی از القاعده، تحریم‌هایی را علیه پنج شخص در همین زمینه اعلام کرده بود. پمپئو از ایران به عنوان «پایگاه جدید» القاعده یاد کرد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More