شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تجمع معلمان در شهرهای مختلف ایران در اعتراض به اجرا نشدن طرح رتبه‌بندی

 

معلمان در شهرهای مختلف ایران در اعتراض به رسیدگی نشدن به مطالباتشان و اجرا نشدن طرح رتبه‌بندی تجمع کردند و شعارهایی از جمله «صدای ما بی‌صداست» سر دادند.

همزمان، تعدادی از کارگران عسلویه و پتروشیمی بندر امام نیز در اعتراض به حقوق و شرایط کاری خود تجمع کردند.

 

اعتراض معلمان و لایحه‌ای بلاتکلیف

تجمع‌های سراسری معلمان روز شنبه ۲۷ شهریور در شهرهای چندین استان، از جمله اصفهان، فارس، البرز و کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و خوزستان برگزار شد.

بر اساس ویدیوها و تصاویر منتشرشده، معلمان در این تجمعات شعارهایی از جمله «معلم داد بزن، حقت را فریاد بزن» و «صدا و سیما کجاست، صدای ما بی صداست» سر دادند.

این معلمان خواستار اجرای طرح رتبه‌بندی به میزان ۸۰ درصد هیات علمی هستند.

لایحه رتبه‌بندی معلمان ۲۵ اسفند گذشته به مجلس ارائه شد و با اینکه کلیات آن ۱۸ خرداد امسال به تصویب رسید اما جزییات این لایحه، به دلیل بحث‌ها درباره بودجه مورد نیاز آن، تاکنون تصویب نشده است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در بیانیه‌ای به مناسبت آغاز سال تحصیلی اعلام کرده که دولت و مجلس موظفند این لایحه را تصویب کنند.

در صورت تصویب نهایی و اجرای این طرح، مبنای حقوق و مزایای معلمان حداقل ۸۰ درصد اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها که هم رتبه و هم‌سابقه‌اند خواهد شد.

 

 

در ماه‌های اخیر معلمان چندین بار در اعتراض به کم بودن حقوق و مزایای خود و عدم تحقق وعده‌ها تجمع کرده‌اند.

گزارش‌هایی نیز از خودکشی معلمان نیز منتشر شده است. از جمله کانال صنفی معلمان روز شنبه ضمن هشدار درباره پیامدهای اوضاع اقتصادی، خبر داد که حسن چنارانی، معلم در بخش سرولایت شهرستان نیشابور، با قرص برنج خودکشی کرده است.

هفته پیش نیز غلامعباس یحیی‌پور، معلم در شهرستان گراش در استان فارس، به دلیل نداشتن پنج میلیون تومان سپرده برای دریافت وام خودکشی کرد.

روز شنبه همچنین جمعی از معلمان «کارنامه سبز» برای پانزدهمین روز متوالی در اعتراض به بلاتکلیفی استخدامی خود در مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند.

 

تجمع دوباره کارگران در عسلویه

روز شنبه همچنین کارگران شرکت‌های پیمانکاری بخش توسعه‌ فاز ۱۴ عسلویه در مقابل دفتر «مپنا» تجمع کردند.

این کارگران پیش از این با وعده پیمانکاران مبنی بر قبول شرایط‌شان بر سر کار بازگشته بودند اما با عدم اجرای وعده‌ها بار دیگر دست از کار کشیدند.

این کارگران خواستار امضای قرارداد جدید، افزایش دستمزد و تغییر نوبت کاری به ۲۰ روز کار و ۱۰ روز استراحت هستند.

گروهی از کارکنان پتروشیمی «بندر امام» نیز در اعتراض به انتقال ۳۰۰ نفر از پرسنل به شرکت عملیات غیرصنعتی بندر ماهشهر که باعث حذف برخی مزایای آنان شده تجمع کردند.

علاوه بر این،جمعی از کارگران شهرداری کوت عبدالله اهواز نیز در اعتراض به دریافت نکردن چهار ماه حقوق و بیمه‌شان مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند.

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More