شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تجمع مردم در چند شهر ایران در اعتراض به قطع گسترده و مکرر برق

با ادامه قطع گسترده و اعلام نشده برق، مردم چند شهر از جمله گنبدکاووس، آق‌قلا و کردکوی در استان گلستان، کازرون در استان فارس و شمار دیگری از شهرها شامگاه یک‌شنبه به خیابان آمده و با برگزاری تجمع‌ به خاموشی‌های گسترده اعتراض کردند.

گروهی از مردم معترض در شهر گنبدکاووس یک‌شنبه شب در اعتراض به قطع مکرر برق مقابل شرکت برق این شهر به خاموشی‌های مکرر تجمع کردند.

در آق‌‌قلا دیگر شهر استان گلستان نیز جمعی از مردم این شهر برای اعتراض به قطع برق مقابل شرکت برق این شهر تجمع کردند.

علاوه بر این، شهر کردکوی استان گلستان نیز یک‌شنبه شب شاهد اعتراضات مردم به قطع گسترده برق بود. به گفته منابع محلی، مردم معترض در کردکوی، گنبدکاووس و آق‌قلا مقابل شرکت‌های برق تجمع کردند و در شهر کردکوی مردم برخی از ‌راه‌ها را بستند و مقابل فرمانداری تجمع کردند.

گزارش‌ها از شمار دیگری از شهرها نیز حاکی از تجمع‌های پراکنده در اعتراض به قطع برق است. اغلب این تجمع‌های اعتراضی یک‌شنبه مقابل شرکت‌های توزیع برق برگزار شد.

در استان فارس، مردم شهر کازرون یک‌شنبه شب در اعتراض به قطع مکرر برق، مقابل شرکت برق این شهر تجمع کرده و خواهان پاسخ‌گویی مقام‌های مسئول درباره قطع مکرر و پیاپی برق شدند.

گزارش منابع محلی و همچنین ویدیوهای منتشر شده حاکی نشان می‌دهد که در شرق تهران نیز به هنگام قطع برق گروهی از مردم معترض شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند.

ویدیوهای منتشر شده نشان می‌دهد که یک‌شنبه شب در منطقه سعادت‌آباد تهران نیز گروهی از مردم به‌هنگام قطع برق شعار «مرگ بر جمهوری اسلامی» سر دادند.

قطع گسترده برق از پاییز و زمستان گذشته در ایران آغاز شده است. در زمستان مقام‌های حکومتی دلیل آن را کمبود گاز و در بهار خالی شدن سدها و کاهش تولید برق نیروگاه‌های آبی و افزایش استخراج رمزارزها عنوان کردند.

با آنکه در نزدیکی برگزاری رای‌گیری ریاست جمهوری قطع اعلام نشده برق کاهش یافت اما پس از موج گسترده و کم‌سابقه قطع برق در شهرهای کوچک آغاز شد تا اینکه دامنه قطع چندین ساعته، گسترده و مکرر برق شنبه شب مناطق وسیعی از تهران، کرج، شهریار، بندرعباس، شیراز، رشت، قزوین و شمار دیگری از شهرها را در بر گرفت.

خاموشی‌های اعلام نشده و چندین ساعته روز و شب شنبه و بامداد یک‌شنبه، غیر از خاموشی‌هایی است که وزارت نیرو و شرکت توانیر در سراسر استان‌ها و شهرهای ایران تحت عنوان «مدیریت بار شبکه و کاهش مصرف برق» در شبانه روز اجرا می‌کنند.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق ایران، درپی این خاموشی‌های گسترده و اعلام نشده با بیان اینکه «صنعت برق شرایط بسیار سختی را سپری می‌کند»، اعلام کرد که فاصله تولید و‌ مصرف برق در ایران «به دلیل گرمای هوا» به شدت افزایش یافته و حتی تا ۱۱ هزار مگاوات رسیده است.

 

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More