شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تجمع‌های سراسری فرهنگیان و بازنشستگان؛ سفره‌ای برایمان نمانده

 

موج جدید اعتراضات سراسری بازنشستگان تامین اجتماعی، معلمان، فرهنگیان و کارکنان خدماتی آموزش و پرورش روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت در تهران و شهرستان‌های ایران برگزار شد.

بازنشستگان تامین اجتماعی با ادامه تجمع اعتراضی سراسری در تهران نسبت به سطح پایین مستمری و مشکلات معیشتی خود اعتراض کردند. تصاویری از این تجمع‌ها در خرم‌آباد،‌ کرج و مشهد هم منتشر شده است.

بازنشستگان تامین اجتماعی طی ماه‌های گذشته بارها سطح پایین مستمری و مشکلات صنفی خود را طی تجمعات هماهنگ مورد اعتراض قرار دادند.

همزمان نیز تجمع‌های صنفی و کارگری دیگری در شهرهای کشور برگزار شد.

در اصفهان کارکنان بخش خدماتی آموزش و پرورش با تجمع مقابل ساختمان این نهاد نسبت به سطح پایین دستمزد خود گلایه کردند. معترضان در سخنان خود در حین تجمع گفتند: «سفره‌ای برای سرایداران و خدمتگزاران باقی نمانده است.»

همزمان در سوی دیگر اصفهان نیز بازنشستگان فولاد و معدن برای پیگیری حقوق قانونی خود تجمع اعتراضی برگزار کردند.

در تهران معلمان جوان با مطالبات مشابه در زمینه حقوق پایین خود مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند. آن‌ها اعلام کردند با وجود داشتن مدارک تحصیلی دکترا و کارشناسی ارشد از رتبه‌های بالای شغلی محروم هستند و حقوق آن‌ها طی سال‌های طولانی پایین باقی مانده است.

ده‌ها نفر از معلمان نهضت سوادآموزی هم که از وضعیت استخدامی خود گلایه دارند، با تجمع مقابل مجلس شعار «نصر من‌الله و فتح قریب، مرگ بر این دولت مردم فریب» سر دادند.

از شعارهای دیگر معلمان نهضت سوادآموزی «نهضتی‌ها بیدارن، از تبعیض بیزارن» و «تا جواب نگیریم، از اینجا نمی‌ریم» بود.

تجمع‌های مشابهی از سوی معلمان هم در مقابل ادارات کل آموزش و پرورش در تبریز، اهواز و ایلام گزارش شد. این معلمان خواستار اجرای طرح رتبه‌بندی، رسیدگی به مشکلات بیمه‌ای و همچنین حقوق پایین خود شدند.

در استان گیلان، کارکنان شهرداری لوشان به دلیل پرداخت نشدن حقوق و مزایا و همچنین حق بیمه برای دومین روز متوالی دست از کار کشیده و در مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند.

تشدید همه‌گیری کرونا و افزایش هزینه‌های معیشتی کارکنان و بازنشستگان در ماه‌های گذشته از جمله دلایل اعتراض آن‌ها بوده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More