شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

تاکید دوباره رهبر جمهوری اسلامی بر از بین رفتن اسرائیل

علی‌ خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، سخنان مقام‌های غربی درباره «یهودی‌ستیزی» خود را رد کرد و در عین حال بار دیگر خواستار از بین رفتن اسرائیل شد. او همچنین اسرائیل را یک «واقعیت مهلک و زیان‌بخش» مانند کرونا خواند که باید با آن «مبارزه کرد».

خامنه‌‌ای روز جمعه در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت «روز قدس»، «یهودی‌ستیز» معرفی شدن خود از سوی مقام‌های غربی را «به کلی بی‌اساس» خواند.

او بار دیگر ایده خود مبنی بر اجرای همه‌پرسی درباره فلسطین را تکرار کرد و گفت: «در این طرح، فلسطینیان یهودی و مسیحی و مسلمان، در کنار هم در یک همه‌پرسی شرکت و نظام سیاسی کشور فلسطین را تعیین می‌کنند.»

خامنه‌ای اضافه کرد: «آنچه قطعا باید برود نظام صهیونیستی است و صهیونیسم، خود بدعتی در آیین یهود و کاملا بیگانه از آن است.»

مقام‌های جمهوری اسلامی در ادبیات رسمی خود از اسرائیل با عنوان «رژیم صهیونیستی» یاد می‌کنند. 

رهبر جمهوری اسلامی پیش از این نیز از «لزوم محو اسرائیل» سخن گفته و در عین حال اعلام کرده بود که «محو اسرائيل به معنای محو مردم یهودی نیست» و با مردم یهود «هیچ کاری نداریم».

در روزهای گذشته نیز وب‌سایت رسمی خامنه‌ای در پوستری به مناسبت «‌روز قدس»، از عبارت «‌راه‌حل نهایی» استفاده کرده بود که اعتراض آمریکا، اتحادیه اروپا و اسرائیل را به دنبال داشت. راه‌حل نهایی برنامه آلمان نازی برای کشتار سیستماتیک و دسته‌جمعی یهودیان بود که به هولوکاست منجر شد.

رهبر جمهوری اسلامی همچنین گفت که برخی کشورهای «پادوی آمریکا» سیاست «عادی‌سازی» حضور اسرائیل در منطقه را دنبال می‌کنند اما «این تلاش‌ها یک‌سره عقیم و بی‌نتیجه است».

خامنه‌ای با اشاره به سخنان برخی مقام‌های کشورهای دیگر که اسرائیل یک واقعیت در منطقه است، افزود که باید «با واقعیت‌های مهلک و زیان‌بخش مبارزه کرد» همان‌گونه که با کرونا مبارزه می‌شود.

او با اشاره به نقش جمهوری اسلامی در مسلح کردن نیروهای فلسطینی گفت: «این تغییر معادله در بخش موسوم به سرزمین‌های اشغالی خواهد توانست قضیه فلسطین را به گام‌های نهایی نزدیک کند.»

رهبر جمهوری اسلامی همچنین خواستار ادامه مبارزه «سازمان‌های جهادی» در فلسطین شد.

خامنه ای پیش از این نیز خواستار مبارزه مسلحانه با اسرائیل شده بود. او در تیر ماه ۹۸ نیز  در دیدار هیاتی بلندپایه از حماس گفته بود: «در سال‌های نه چندان دور، فلسطینی‌ها با سنگ مبارزه می‌کردند، اما امروز به جای سنگ، مجهز به موشک‌های نقطه‌زن هستند و این، یعنی احساس پیشرفت.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More