شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
رییس بیمارستان ابوذر اهواز:

تاکنون ۱۶ کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان کودکان اهواز جان‌باخته‌اند

محسن علی سمیر، رییس بیمارستان ابوذر اهواز، بیمارستان ویژه کودکان، میانگین بستری روزانه کودکان مبتلا به کرونا در این بیمارستان را ۱۵ تا ۲۰ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۵۷۰ کودک مبتلا به کرونا در این بیمارستان بستری شده‌اند که ۱۶ نفر از این کودکان جان‌باخته‌اند.

این در حالی است که در حال حاضر  ۹ کودک بیمار در بخش ای‌سی‌یو  بیمارستان ابوذر بستری هستند و به گفته رییس این بیمارستان، همگی آن‌ها از سوی یکی از والدین، به ویروس کرونای جهش یافته مبتلا شده‌اند.

با اینکه در ماه‌های نخست شیوع بیماری، این باور عمومی وجود داشت که کودکان، به ندرت به کرونا مبتلا شده و در معرض خطر نیستند، اما به تدریج و در موج های پس از آن، کودکان بیشتری قربانی کووید-۱۹ شدند.

نخستین بار در اردیبهشت سال ۱۳۹۹ بود که آزمایش کرونای  ۲۳ کودک، در بیمارستان‌های توحید و بعثت سنندج مثبت اعلام شد. پس از آن بود که این باور عمومی که فقط افراد بالای ۶۰ سال، با داشتن بیماری زمینه‌ای، در معرض خطر ابتلا هستند، جایش را به نگرانی برای کودکان داد.

تیرماه سال گذشته نیز محمدرضا محبوب فر، عضو کمیته کشوری پیشگیری از کرونا اعلام کرد ۱۵ درصد کل مبتلایان به کرونا کودک بوده‌اند و کودکان چیزی قریب به سه درصد جان باختگان این ویروس را تشکیل می‌دهند.

پس از آن و در آذرماه سال گذشته، معاون درمان علوم پزشکی اصفهان از مرگ ۱۶۶ بیمار زیر ۱۸ سال در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد.

به تدریج و همزمان با آنچه موج دوم و سوم کرونا نامیده می‌شد، کودکان بیشتری وارد گردونه ابتلاء شدند.

۲۱ بهمن ماه سال ۱۳۹۹، رییس بخش ای‌سی‌یو  بیمارستان اکبر مشهد اعلام کرد در طول یک دوره یک‌ساله در این بیمارستان، ۱۰۱ کودک مبتلا به کرونا درگذشته اند.

پس از آن و انتهای بهمن ماه، خبر افزایش ۱۵ درصدی کودکان مبتلا به ویروس کووید ۱۹ در کرمانشاه منتشر شد.

این در حالی است که متخصصان حوزه سلامت معتقدند نوع جهش یافته ویروس کرونا، احتمال ابتلای کودکان مبتلا به بیماری سیستم التهابی را بیش از گذشته تقویت می‌کند.

عبدالله کریمی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان نیز عنوان کرد که ویروس نوع جدید با ۵۰ تا ۷۰ درصد سرایت‌پذیری بیشتر نسبت به ویروس قبلی عمل می‌کند و به همین دلیل هم شیوع این بیماری مابین کودکان افزایش یافته است.

پس از تغییر الگوی ابتلا به کرونا، متخصصان حوزه پزشکی هشدار دادند که ویروس جهش یافته کرونا قدرتمندتر و سریعتر از نوع اولیه آن است و یکی از مهمترین مشخصات آن می‌تواند ابتلای هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان باشد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More