شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
بازرس ویژه سابق صدا و سیمای ایران در گفت‌وگو با ایران اینترنشنال؛

بیت رهبری عامل دور زدن تحریم و خرید غیرقانونی تسلیحات نظامی است

شهرزاد میرقلی خان، بازرس ویژه سابق سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، که از سال ۱۳۹۴ در عمان ساکن شده است به تازگی با انتشار ویدیوهایی جنجال برانگیز اعلام کرد اسناد و مدارکی از شیوه‌های دور زدن تحریم‌ها از سوی حکومت ایران و خرید غیرقانونی تسلیحات نظامی در دست دارد.

تلویزیون ایران اینترنشنال در همین زمینه گفت‌وگویی اختصاصی با او انجام داده است. میرقلی خان در این گفت‌وگو به نفوذ سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حسین طائب، رییس این سازمان، در ارکان اقتصادی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی و فساد مالی ناشی از آن نیز پرداخته است.

میرقلی خان به همراه همسرش محمود سیف در سال ۱۳۸۷ در اتریش موقع خرید دوربین دید در شب ساخت آمریکا از سوی پلیس دستگیر شد.

او پس از مدتی در آمریکا زندانی شد و پنج سال را در حبش گذراند. خانم میرقلی خان سرانجام با وساطت عمان آزاد شد و به ایران برگشت.

میرقلی خان پس از بازگشت به ایران به توصیه وزارت اطلاعات به استخدام تلویزیون پرس تی وی، شبکه انگلیسی‌زبان صدا و سیمای جمهوری اسلامی درآمد که در آن زمان تحت مدیریت محمد سرافراز بود.

پس از آنکه سرافراز به ریاست صدا و سیما رسید، میرقلی خان به سمت بازرس ویژه صدا و سیما منصوب شد.

به گفته میرقلی خان، از همین زمان مشکلات او با سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به دلیل مشارکت آنها در مزایده‌های بازرگانی صدا و سیما آغاز شد.

گفته می‌شود سپاه پاسداران و افراد منتسب به آن از طریق شرکت‌ها و موسسات مالی مختلف در برنامه‌سازی و انحصار تبلیغات صدا و سیما نقش مهمی دارند و از طریق این فعالیت‌ها درآمد سرشاری کسب می‌کنند.

به گفته میرقلی‌خان، به دنبال بالا گرفتن این اختلافات و حتی مداخله مجتبی خامنه‌ای، فرزند رهبر جمهوری اسلامی، در اواخر سال ۱۳۹۴ سازمان اطلاعات سپاه پاسداران او را احضار کرد و به او ۲۴ ساعت برای خروج از کشور مهلت داد. میرقلی خان بلافاصله به عمان می‌رود.

او از همان زمان نامه‌نگاری با آیت‌الله علی خامنه‌ای را آغاز می‌کند و خواستار احقاق حق خود می‌شود. با بی پاسخ ماندن این نامه‌ها که حتی از سوی محمد سرافراز هم به دفتر رهبر جمهوری اسلامی ارسال شده، او اخیرا درخواست‌های جدیدی با محتوای سیاسی و اجتماعی از جمله برکناری و محاکمه حسین طائب و همچنین اعطای آزادی پوشش به زنان ایران مطرح کرده است.

میرقلی خان به ایران اینترنشنال گفت که اسنادی از خرید و ارسال اسلحه از سوی محمود سیف که به دفتر رهبر جمهوری اسلامی، محمدباقر قالیباف و حسین طائب وابسته است در دست دارد و آنها را پس از عید فطر منتشر خواهد کرد.

میرقلی خان همچنین از نقش سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و سایر نهادهای قدرت در رانت‌های مربوط به صدا و سیما و فساد مالی در آن نیز سخن گفت.

مشروح این گفت‌وگو به زودی در تلویزیون ایران اینترنشنال پخش خواهد شد. 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More