شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
برگزاری تجمع حامیان گروه طالبان در پارک ملت تهران؛

پلیس می‌گوید عاملان تولید و انتشار تصاویر را بازداشت کرده است

علی ذوالقدری رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در واکنش به انتشار تصاویری از تجمع افرادی در حمایت از گروه طلبان در پارک ملت تهران، از بازداشت «عاملان اصلی تولید و بازنشر این تصاویر» خبر داد.

ذوالقدری گفت: «در پی انتشار تصاویری در فضای مجازی که در  آن چند نفر  اقدام به استفاده از پرچم یک گروهک تروریستی کرده بودند، رسیدگی به موضوع در دستورکار ویژه ماموران پلیس امنیت قرار گرفت و در پی آن عوامل این اقدام شناسایی شدند».

 ذوالقدری توضیح بیشتری در این‌باره نداده  و به صورت دقیق مشخص نیست که او از بازداشت شرکت‌کنندگان در این تجمع خبر داده یا منتشر کننده تصویر آن.

پیشتر پایگاه خبری انصاف‌نیوز خبر داده بود که نیروی انتظامی گروهی از شهروندان افغان که روز جمعه با پرچم طالبان در پارک ملت تهران  تجمع کرده بودند را متفرق کرده است.

در حالی که یک نگهبان پارک ملت از بازداشت این افراد از سوی نیروی انتظامی خبر داده، محمدعارف احمدی، منتشر کننده عکس این تجمع، گفت که «من ندیدم پلیس کسی را دستگیر کند».

یکی از نگهبانان پارک ملت به انصاف‌نیوز گفت این افراد حدود ده نفر بودند و  پرچم‌ها را در کیف خود گذاشته‌ و پس از ورود به پارک « پرچم طالبان را در دست گرفتند و به دیگران نشان می‌دادند. چند عکس هم گرفتند».

نگهبان این پارک گفته است: « ما آنها را گرفتیم و به کلانتری ۱۴۵ تحویل دادیم و پرچم را از آنها گرفتیم. یعنی زمان محدودی بود و برای ما عجیب است در همین زمان کم اخبار آن منتشر شد».

محمدعارف احمدی، فعال رسانه‌ای افغان، که عکس‌های این تجمع را منتشر کرده گفت که این افراد حدود ۷۰ تا ۹۰ نفر بودند و گفتند تجمعشان در حمایت از طالبان انجام شده است.

احمدی اعلام کرد که این افراد پس از حضور نیروی انتظامی متفرق شدند اما «من ندیدم پلیس کسی را دستگیر کند».

جمهوری اسلامی در چند سال اخیر ارتباط با طالبان را علنی کرده و هیات هایی از این گروه به ایران سفر کرده‌اند.

گزارش‌هایی نیز درباره ایجاد دفتر گروه طالبان در مشهد با عنوان شورای مشهد منتشر شده است. با این حال عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران، ماه گذشته در سفر به افغانستان اعلام کرده بود که گروه طالبان در ایران دفتر ندارد.

ایران هدف از ارتباط با طالبان را کمک به حل مشکلات امنیتی افغانستان اعلام کرده است. با این حال آمریکا جمهوری اسلامی را به حمایت از این گروه متهم کرده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More