شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

برف و کولاک در ۲۲ استان ایران؛ کشته شدن پنج نفر بر اثر بهمن و تصادف‌ زنجیره‌ای

 

وقوع کولاک و تندباد شدید در ۲۲ استان ایران در شامگاه جمعه باعث بسته شدن جاده‌ها، قطع برق، توقف پروازها و ایجاد تصادف‌های‌ زنجیره‌ای در اتوبان‌ها شده است. گزارش‌ها حاکی‌ است که بر اثر بهمن و تصادف‌های ناشی از کولاک پنج نفر فوت و حدود ۵۰ نفر مجروح شدند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۶۵۰۰ نفر در پی برف و کولاک در ۲۲ استان کشور خبر داد.

محمدحسن قوسیان مقدم، استان‌های درگیر را آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی و شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، فارس، قزوین، قم، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، همدان و یزد اعلام کرد.

در همین حال مهدی ولی‌پور، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از انتقال ۱۰ نفر به مراکز درمانی خبر داد.

نیروی انتظامی نیز اعلام کرد که تعدادی از جاده‌ها از جمله آزادراه زنجان-تبریز، جاده سراب-اردبیل همچنان مسدود و ورود تریلی به جاده فیروزکوه ممنوع است.

رضا گودرزی، رییس پلیس راه البرز هم گفت که به دلیل  لغزندگی آزادراه قزوین-زنجان یک تصادف زنجیره‌ای رخ داد که سه نفر فوت و  ۱۶ نفر مجروح شدند.

 

 

همچنین به گفته مهرداد بابایی، رییس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی البرز، در حادثه سقوط بهمن و برخورد آن با اتوبوس در جاده کرج-چالوس، یک نفر کشته و ۱۹ نفر مصدوم شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بر اثر سقوط پژو ۴۰۵ به دره در جاده منتهی به تبریز یک زن جوان جان باخت.

وقوع تندباد شدید همراه با باران و گرد و خاک، در شامگاه جمعه باعث قطع برق، سقوط درختان و توقف پروازها در برخی نقاط استان فارس شد.

رحیم آزادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس، از قطع برق در شهر جدید صدرا و تخت‌جمشید خبر داد. محمدرضا منصوری صبا، معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز،  ۱۴ خط انتقال برق همچنان مشکل دارد.

اعلام شده که ۱۸ نفر در حوادث ناشی از تندباد مجروح شده‌اند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More